ECLI:CZ:NSS:2022:6.AS.82.2022:25
sp. zn. 6 As 82/2022 - 25
ROZSUDEK
Nejvyšší správní soud rozhodl v senátě složeném z předsedkyně senátu Veroniky Juřičkové
a soudců Tomáše Langáška a Filipa Dienstbiera v právní věci žalobce: Mgr. M. V.,
proti žalované: OTE, a.s., sídlem Sokolovská 192/79, Praha 8, týkající se žaloby
proti rozhodnutí žalované, návrhu na zrušení opatření obecné povahy a žaloby na ochranu před
nezákonným zásahem žalované, o kasační stížnosti žalobce proti usnesení Městského soudu
v Praze ze dne 28. 3. 2022, č. j. 5 A 137/2021 - 49,
takto:
I. Kasační stížnost žalobce se zamít á .
II. Žalobce n emá právo na náhradu nákladů řízení o kasační stížnosti.
III. Žalované se n ep ři zn áv á náhrada nákladů řízení o kasační stížnosti.
Odůvodnění:
I. Vymezení případu
[1] Žalovaná dne 13. 10. 2021 publikovala na svých internetových stránkách oznámení,
že v systému pozastavila činnost mj. společnosti Europe Easy Energy a.s. (dále též „dodavatel
žalobce“) z důvodu pozbytí možnosti této společnosti dodávat plyn a elektřinu, a to na základě
oznámení tohoto dodavatele, které žalovaná obdržela. Dále oznámením informovala zákazníky
tohoto dodavatele, že jim budou nově dodávat plyn a elektřinu dodavatelé poslední instance (dále
jen „DPI“), kteří následně dodávky energií převzali, a to za cenu několikanásobně vyšší než ceny,
které měl žalobce sjednány s dodavatelem.
[2] Žalobce uvedené oznámení žalované napadl žalobou u Městského soudu v Praze.
Dle jeho názoru žalovaná tímto oznámením pozastavila činnost žalobcova dodavatele a rozhodla
o přeřazení zákazníků k DPI, aniž prověřila, zda k tomu byly splněny zákonné podmínky.
Tím nezákonně zasáhla do žalobcových práv. Žalobce kvalifikoval uvedené oznámení
jako opatření obecné povahy, rozhodnutí materiální povahy a dále jako nezákonný zásah.
[3] Městský soud podanou žalobu odmítl pro neodstranitelný nedostatek podmínek řízení
s odůvodněním, že ve věci není dána pravomoc správních soudů, neboť žalovaná není správním
orgánem ve smyslu §4 odst. 1 písm. a) zákona č. 150/2002 Sb., soudní řád správní (dále
jen „s. ř. s.“). Žalovaná je právnickou osobou, jejímž jediným akcionářem je Česká republika.
Vykonává činnost operátora trhu s elektřinou a plynem, a to na základě výlučné licence udělené
Energetickým regulačním úřadem. Z žádného zákonného ustanovení nelze dle městského soudu
dovodit, že by žalované bylo svěřeno rozhodování o právech a povinnostech jiných osob v rámci
veřejné správy. Městský soud okolnosti dané věci vyhodnotil tak, že dodavatel žalobce oznámil
žalované pozbytí možnosti dodávat elektřinu a plyn, žalovaná následně oznámila DPI registrační
čísla odběrných míst jeho zákazníků a předávacích míst a DPI vznikla ze zákona povinnost
dodávat těmto zákazníkům elektřinu a/nebo plyn. Žalobcovu tvrzení, že žalovaná rozhodla
o pozastavení činnosti dodavatele žalobce a přeřadila jeho zákazníky k DPI, není dle městského
soudu pravdivé, neboť takovou pravomoc žalovaná nemá. Dle městského soudu taktéž nelze
z právní úpravy dovodit povinnost operátora trhu prověřovat oznámení dodavatelů energií,
že pozbyli možnost dodávat elektřinu nebo plyn svým zákazníkům. Institut DPI byl zřízen právě
za účelem ochrany před nečekaným a náhlým ukončením dodávek energií smluvním
dodavatelem, a proto by prověřování požadované žalobcem bylo v rozporu se smyslem a účelem
právní úpravy. Zahájení dodávek ze strany DPI nemá žádný vliv na trvání smluvních závazků
mezi žalobcem a jeho dodavatelem, ani na možnost domáhat se náhrady škody vzniklé z porušení
smluvní povinnosti dodávat elektřinu a/nebo plyn.
II. Kasační stížnost a vyjádření žalované
[4] Žalobce (dále též „stěžovatel“) podal proti usnesení městského soudu kasační stížnost.
Dle jeho názoru je napadené usnesení postaveno na „důkazu kruhem“ (žalovaná o pozastavení
činnosti dodavatele žalobce nerozhodla, neboť takovou pravomoc nemá), zjevném logickém
rozporu (úkony žalované se nedotkly právní sféry žalobce s ohledem na jeho možnost domáhat
se náhrady škody) a nepodložených právních závěrech (žalované není svěřeno právo rozhodovat
o právech a povinnostech jiných osob v oblasti veřejné správy).
[5] Stěžovatel v kasační stížnosti setrval na názoru, že podmínky stanovené zákonem
pro převod zákazníků do režimu DPI platí objektivně a je třeba je žalované jako operátorovi trhu
doložit. Žalovaná je právnickou osobu, která organizuje, řídí a udržuje energetický trh
ve funkčním stavu, není pouhým doručovatelem oznámení činěných dodavateli energií. Městský
soud (i žalovaná) se dle stěžovatele mýlí v závěru, že povinnost oznámit DPI registrační čísla
odběrných míst zákazníků a jejich předávacích míst má žalovaná bez ohledu na skutečnost, zda je
pravdivé oznámení dodavatele, že pozbyl oprávnění nebo možnost dodávat elektřinu a/nebo
plyn. Tyto okolnosti je nutno doložit, a to rozhodnutím o odebrání licence v případě pozbytí
oprávnění, nebo podáním insolvenčního návrhu, který osvědčí nemožnost plnit finanční závazky
dodavatele, v případě pozbytí možnosti dodávat energie. Žalovaná však doložení splnění
zákonných podmínek nevyžadovala a režim dodávek ze strany DPI aktivovala bez dalšího.
[6] Stěžovatel se domnívá, že má veřejné subjektivní právo nebýt v soukromoprávních
vztazích rušen veřejnou mocí. Žalovaná je ze zákona nadána veřejnou autoritativní mocí vstoupit
v zákonem stanovených případech do právní sféry stěžovatele, suspendovat závazek dodavatele
energií a organizačně stěžovateli zajistit dodávky od DPI. Dle stěžovatele se jedná o autoritativní
působení a veřejnoprávní povinnost, kterou žalované stát svěřil jako operátorovi trhu s cílem
zajistit fungování veřejného statku. Stěžovatel roli žalované charakterizoval jako roli rozhodčího.
Žalovaná v tomto případě nepochybně nevystupuje jako osoba soukromého práva,
ale jako osoba, které zákon svěřuje pravomoc posoudit, zda jsou naplněny zákonem stanovené
podmínky pro aktivaci DPI. Žalovaná tímto posouzením zakládá veřejná subjektivní práva
účastníků trhu, konkrétně povinnost DPI energii dodat a povinnost zákazníků za dodávky energií
provádět úhradu.
[7] Žalovaná ve vyjádření ke kasační stížnosti zdůraznila svoji roli operátora trhu jednajícího
na základě výlučné licence, přičemž postupuje v souladu s právními předpisy, uzavřenými
smlouvami a obchodními podmínkami. Popřela, že by disponovala vrchnostenským oprávněním,
neboť sama je společně s ostatními pouze účastníkem trhu. Nemůže tedy vydávat závazná
rozhodnutí v oblasti veřejné správy, opatření obecné povahy, či se jako správní orgán dopustit
nezákonného zásahu. Žalovaná popsala a vysvětlila proces přechodu odběrného místa stěžovatele
k DPI. V této souvislosti souhlasila s názorem městského soudu, že nemohla rozhodnout
o pozastavení činnosti stěžovatelova dodavatele o přeřazení jeho zákazníků k DPI,
neboť takovou pravomoc ze zákona nemá. K namítané povinnosti prověřovat oznámení
dodavatelů energií o pozbytí oprávnění nebo možnosti dodávat energie poznamenala,
že tento výklad směřuje proti smyslu institutu DPI jako ochrany před nečekaným a náhlým
ukončením dodávky energií ze strany smluvního dodavatele. Uvedla, že nenese žádnou
odpovědnost za případné nesplnění smluvních závazků dodavatelem (zde dodavatelem
stěžovatele). Dále upozornila na skutečnost, že podání návrhu na zahájení insolvenčního řízení
zákon nestanoví jako podmínku pro zahájení dodávek DPI. Žalovaná je v obdobných případech
povinna bezodkladně plnit zákonem uložené informační povinnosti, aby nedošlo k ohrožení
přerušení dodávek energie dotčeným zákazníkům. Není tedy dán prostor pro ověřování
požadované stěžovatelem.
III. Posouzení Nejvyšším správním soudem
[8] Nejvyšší správní soud kasační stížnost posoudil a dospěl k závěru, že není důvodná.
[9] V projednávané věci je mezi účastníky řízení předmětem sporu otázka, zda žalovaná
jako operátor trhu s elektřinou a plynem má postavení správního orgánu [ve smyslu §4 odst. 1
písm. a) s. ř. s.], a zda tedy bylo možné se proti zveřejněnému oznámení bránit žalobou proti
rozhodnutí, případně návrhem na zrušení opatření obecné povahy, anebo žalobou na ochranu
před stěžovatelem namítaným nezákonným zásahem.
[10] Podle §4 odst. 1 s. ř. s. soudy ve správním soudnictví rozhodují o a) žalobách proti rozhodnutím
vydaným v oblasti veřejné správy orgánem moci výkonné, orgánem územního samosprávného celku, jakož
i fyzickou nebo právnickou osobou nebo jiným orgánem, pokud jim bylo svěřeno rozhodování o právech
a povinnostech fyzických a právnických osob v oblasti veřejné správy, (dále jen „správní orgán“), b) ochraně proti
nečinnosti správního orgánu, c) ochraně před nezákonným zásahem správního orgánu (pozn.: zvýraznění
podržením doplnil Nejvyšší správní soud). Podle §4 odst. 2 písm. c) s. ř. s. pak ve správním
soudnictví dále soudy rozhodují o zrušení opatření obecné povahy nebo jeho části pro rozpor se zákonem. Rovněž
v případě opatření obecné povahy platí, že musí být vydáno správním orgánem (§101a odst. 1
s. ř. s.).
[11] Ustálená judikatura Nejvyššího správního soudu (viz např. již rozsudek ze dne
21. 5. 2008, č. j. 4 Ans 9/2007 - 197, č. 1717/2008 Sb. NSS) vychází při zkoumání toho, zda je
v konkrétní věci dána pravomoc správních soudů, z tříprvkové definice přezkoumávané činnosti
plynoucí z citovaného §4 odst. 1 s. ř. s.:
- vůči adresátovi vystupuje orgán moci výkonné, orgán územního samosprávného celku, fyzická
nebo právnická osoba, nebo jiný orgán;
- tato entita má pravomoc rozhodovat o právech a povinnostech fyzických a právnických osob
(rozhodnutí), či jinak do jejich práv a povinností zasahovat (zásah);
- tuto pravomoc vykonává v oblasti veřejné správy.
[12] Přezkumu ve správním soudnictví přitom může být podrobena pouze taková činnost,
která naplňuje všechny tři uvedené definiční prvky současně. Městský soud správně vyhodnotil,
že žalovaná v souzené věci nerozhodovala o právech a povinnostech jiných osob v rámci veřejné
správy (tedy nenaplnila druhé ani třetí kritérium), když v systému zveřejnila oznámení
o pozastavení činnosti dodavatele stěžovatele. Činnost žalované je totiž právem regulována
výhradně soukromoprávní metodou regulace.
[13] Žalovaná je operátorem trhu s elektřinou a plynem. Podle §20a zákona č. 458/2000 Sb.,
o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně
některých zákonů (energetický zákon), je operátorem trhu akciová společnost založená státem (odst. 1),
akcie vlastní stát nebo provozovatel přenosové soustavy (odst. 2) a operátor trhu musí mít ke své činnosti licenci
(odst. 3), která je licencí výlučnou pro celé území České republiky [§4 odst. 2 písm. c) energetického
zákona]. Činnost operátora je podnikáním v energetickém odvětví (§3 odst. 1 energetického
zákona). Již z těchto úvodních odstavců vyplývá, že žalovaná nemá postavení orgánu moci
výkonné, či jiného orgánu, kterému by bylo svěřeno rozhodování o právech a povinnostech
jiných osob, nýbrž se jedná o právnickou osobu (odlišnou od státu).
[14] Energetický zákon ukládá operátorovi trhu řadu povinností (§20a odst. 4 a 5) a zároveň
zakládá některá práva, zejména právo vyžadovat konkrétní údaje od ostatních účastníků trhu
(§20a odst. 6). Při porovnání s právní úpravou, která stanoví působnost Energetického
regulačního úřadu, včetně jemu svěřených konkrétních pravomocí (§17), je zjevné, že §20a
energetického zákona nekonstruuje postavení operátora trhu jako správního orgánu,
nýbrž jako účastníka trhu [§22 odst. 1 písm. d) a §56 odst. 1 písm. g)]. Operátor trhu pak sice má
výlučné postavení, když na základě výlučné licence plní specifické povinnosti uložené
mu zákonem, avšak toto ustanovení mu nezakládá žádnou působnost v oblasti veřejné správy
a nesvěřuje mu žádné pravomoci k její realizaci. Naopak, z jiných částí energetického zákona
vyplývá, že operátor trhu vstupuje do interakcí s ostatními účastníky trhu prostřednictvím
smluvních instrumentů (§50 odst. 5, 7, 8, 9, 11 a §72 odst. 8). Z textu, systematiky ani smyslu
a účelu zákona přitom nevyplývá, že by tyto smlouvy měly povahu smluv veřejnoprávních.
V rámci smluvních vztahů jsou pak účastníky trhu podpůrně využívány také obchodní podmínky,
které operátor trhu zpracovává a zveřejňuje [§20a odst. 4 písm. j)], a to poté, co je schválí
Energetický regulační úřad [§17 odst. 7 písm. g)]. Vztahy mezi účastníky trhu, včetně operátora
trhu, jsou tedy regulovány soukromoprávní metodou regulace, bez prvků subordinace.
Ani jako právnická osoba tedy žalovaná autoritativně nerozhoduje o právech a povinnostech
fyzických a právnických osob, ani jinak do jejich práv mocensky nezasahuje.
[15] Podle §12a odst. 2 energetického zákona platí, že dodavatel poslední instance dodává elektřinu
nebo plyn zákazníkovi, jehož dodavatel elektřiny nebo plynu pozbyl oprávnění nebo jako subjekt zúčtování
nesplňuje finanční podmínky zúčtování odchylek nebo v případě dodávky elektřiny na základě smlouvy
o sdružených službách dodávky elektřiny nemá zajištěnu související službu v elektroenergetice nebo v případě
dodávky plynu na základě smlouvy o sdružených službách dodávky plynu nemá zajištěnu související službu v
plynárenství. Tato povinnost vzniká dnem, kdy operátor trhu oznámí dodavateli poslední instance registrační číslo
odběrného místa a předávacích míst dotčeného zákazníka, v němž nikdo neodpovídá za odchylku, trvá nejdéle 6
měsíců a nevztahuje se na zákazníka, jehož spotřeba plynu za posledních 12 měsíců byla vyšší než 630 MWh.
[16] Podle odst. 3 téhož ustanovení zákona dodavatel elektřiny nebo plynu, který pozbyl oprávnění
nebo možnost dodávat elektřinu nebo plyn nebo nemá zajištěnu službu distribuční soustavy, informuje o této
skutečnosti neprodleně operátora trhu. Provozovatel distribuční soustavy, uvnitř jehož vymezeného území
se nachází odběrné místo, pro které není zajištěna služba distribuční soustavy podle odstavce 2, informuje
o této skutečnosti neprodleně operátora trhu.
[17] Rovněž z citovaného znění §12a energetického zákona upravujícího institut DPI je
zřejmé, že toto ustanovení toliko stanovuje práva a povinnosti zde vymezeným účastníkům trhu,
a to povinnost dodavatele elektřiny nebo plynu, který pozbyl oprávnění nebo možnost dodávat
elektřinu nebo plyn, nebo nemá zajištěnu službu distribuční soustavy, informovat o této
skutečnosti operátora trhu (odst. 3), dále povinnost provozovatele distribuční soustavy
informovat operátora trhu, že uvnitř jeho vymezeného území se nachází odběrné místo
bez zajištěné služby distribuční soustavy (tamtéž). Další povinností stanovenou v §12a odst. 2
energetického zákona je povinnost operátora trhu posléze oznámit DPI registrační číslo
odběrného místa a předávacích míst dotčeného zákazníka, v němž nikdo neodpovídá za odchylku
[definici odchylky v elektroenergetice obsahuje §2 odst. 2 písm. a) bod 7 a v plynárenství §2
odst. 2 písm. b) bod 6 energetického zákona], čímž ex lege vzniká povinnost DPI dodávat
elektřinu a/nebo plyn (tamtéž). Ani uvedená právní úprava nezakládá jakoukoli působnost
a související pravomoc žalované v oblasti veřejné správy, jak se mylně domnívá stěžovatel. Jedná
se opět o soukromoprávní povinnost operátora trhu oznamovat DPI místa zákazníků,
v nichž nikdo neodpovídá za odchylku, resp. skutečnost, že ve vztahu k těmto místům neexistuje
subjekt splňující finanční podmínky zúčtování odchylek, což souvisí s postavením dosavadního
dodavatele energií jako tzv. subjektu zúčtování.
[18] Subjektem zúčtování je fyzická nebo právnická osoba, pro kterou operátor trhu na základě smlouvy
o zúčtování odchylek provádí vyhodnocení, zúčtování a vypořádání odchylek [v elektroenergetice viz §2
odst. 2 písm. a) bod 12 a v plynárenství §2 odst. 2 písm. b) bod 18 energetického zákona].
Pokud osoba ztratí postavení subjektu zúčtování, je fakticky vyloučena z obchodování
s elektřinou a/nebo plynem. Bez převzetí odpovědnosti za odchylku nemůže být dodávka
elektřiny nebo plynu s ohledem na způsob organizace trhu s elektřinou nebo plynem a jejich
povahu realizována. Účastník trhu, který nese odpovědnost za odchylku a který je zároveň
subjektem zúčtování odchylek [§22 odst. 2 písm. a) energetického zákona], tak musí být vždy
určitelný. Pro postavení subjektu zúčtování je rozhodující smlouva o zúčtování odchylek
uzavřená s operátorem trhu (§50 odst. 11 a §72 odst. 8 energetického zákona), tedy opět
soukromoprávní smluvní ujednání, které při zohlednění schválených obchodních podmínek
a prováděcích právních předpisů (vyhláška č. 408/2015 Sb., o Pravidlech trhu s elektřinou,
a vyhláška č. 349/2015 Sb., o Pravidlech trhu s plynem) určuje podmínky, za nichž bude smluvní
partner operátora trhu (dodavatel energií) splňovat finanční podmínky zúčtování odchylek.
[19] Z výše popsaného je zřejmé, že ani v případě, kdy žalovaná jako operátor trhu oznamuje
DPI místo, v němž nikdo neodpovídá za odchylku, nejedná ve vrchnostenském postavení,
neboť pouze informuje o skutečnosti, která nastala v rámci smluvního vztahu, v němž jsou
jeho účastníci v rovném postavení a v němž mezi nimi neexistuje vztah subordinace.
Na soukromoprávní povaze činnosti operátora trhu nic nemění ani skutečnost, že s tímto
oznámením je ze zákona spojen následek v podobě vzniku závazkového vztahu mezi zákazníky
a DPI. Proto je správný závěr městského soudu, že žalovaná nemá pravomoc rozhodovat
o pozastavení činnosti dodavatele energií, neboť v tomto ohledu plní pouze zákonem uloženou
povinnost a informuje o skutečnostech vyplývajících ze smluvního vztahu založeného smlouvou
o vyúčtování. Rovněž nemá pravomoc přeřadit zákazníky do režimu DPI, neboť tato právní
skutečnost nastává ze zákona (ex lege).
[20] K uplatněným stěžovatelovým námitkám Nejvyšší správní soud uvádí, že z výše
podaného podrobného výkladu je patrné, že závěr městského soudu, že žalovaná o pozastavení
činnosti dodavatele stěžovatele nerozhodla, neboť takovou pravomoc nemá, nepředstavuje
„důkaz kruhem“ (pozn.: správně myšlena patrně „argumentace kruhem“). Stejně tak není
stěžovatelem nazvaným „logickým nesmyslem“ ani závěr městského soudu, že se úkony žalované
nedotkly jeho právní sféry s ohledem na možnost domáhat se náhrady škody v občanském
soudním řízení. Nejvyšší správní soud podotýká, že městský soud odkazem stěžovatele na řešení
jeho situace prostředky soukromého práva pouze podpořil svůj závěr, že s ohledem na metodu
právní regulace není možné domáhat se v souzeném případě ochrany u soudů ve správním
soudnictví.
[21] K opakovaně formulované stěžovatelově námitce, že podmínky stanovené zákonem
pro převod zákazníků do režimu DPI platí objektivně a že je třeba je žalované jako operátorovi
trhu doložit, Nejvyšší správní soud uvádí, že hodnocení správnosti postupu žalované
je pro souzenou věc irelevantní, neboť žaloba byla odmítnuta pro nedostatek pravomoci
správních soudů. Za dané situace proto nebylo možné, aby se městský soud zabýval hodnocením
správnosti postupu žalované, a nemůže tak činit ani Nejvyšší správní soud. Nad rámec
rozhodovacích důvodů lze pouze upozornit na rozpornost stěžovatelových tvrzení k této otázce.
Na straně jedné totiž stěžovatel v kasační stížnosti uvádí, že netvrdí, že by žalovaná jako operátor
trhu byla povinna prověřovat splnění podmínek pro přechod k DPI (bod 13 kasační stížnosti),
zároveň však tvrdí, že je žalovaná povinna zohlednit pravdivost skutečností tvrzených
dodavatelem (bod 15 kasační stížnosti).
[22] K tvrzenému veřejnému subjektivnímu právu stěžovatele „nebýt ve svých
soukromoprávních vztazích rušen veřejnou mocí“ Nejvyšší správní soud uvádí, že k rušení
stěžovatele veřejnou mocí v souzené věci z důvodů uvedených výše nedošlo. Žalovaná nezasáhla
do právní sféry stěžovatele jako vykonavatel veřejné moci, nýbrž plnila své vlastní zákonné
povinnosti. Dovozuje-li stěžovatel veřejnoprávní a autoritativní povahu činnosti žalované z cíle
právní úpravy, neboť operátor trhu zajišťuje fungování veřejného statku, uvádí Nejvyšší správní
soud, že byť lze bezproblémové fungování trhu s energiemi patrně považovat za veřejný zájem,
čemuž např. odpovídá i zavedení institutu DPI majícího zajistit, aby se zákazníci neocitli v situaci,
kdy do jejich odběrných míst nebude dodávána žádná energie, stěžovatel opomíjí, že k naplnění
tohoto zájmu může zákonodárce zvolit též soukromoprávní metodu regulace, jak k tomu došlo
v tomto případě.
[23] Namítá-li stěžovatel, že ž alovaná svým posouzením zakládá veřejná subjektivní práva
účastníkům trhu, neboť bez existence smluvního vztahu dochází k založení závazkového vztahu
mezi DPI a zákazníkem, jehož obsahem je povinnost DPI dodat energie a povinnost zákazníka
provádět za dodávky energií úhrady, Nejvyšší správní soud opětovně zdůrazňuje, že tento nový
závazkový vztah vzniká ze zákona (ex lege), nikoli v důsledku autoritativního aktu žalované.
[24] Nejvyšší správní soud tak uzavírá, že městský soud dospěl v napadeném usnesení
ke správnému právnímu závěru, že věc nespadá do pravomoci správních soudů, a žalobu proto
v souladu se zákonem odmítl.
IV. Závěr a náklady řízení
[25] Na základě výše uvedených důvodů Nejvyšší správní soud dospěl k závěru, že kasační
stížnost není důvodná, a proto ji podle §110 odst. 1 poslední věty s. ř. s. zamítl.
[26] O nákladech řízení o kasační stížnosti Nejvyšší správní soud rozhodl podle §60 odst. 1
s. ř. s. ve spojení s §120 s. ř. s. Žalobce (stěžovatel) neměl ve věci úspěch, nemá proto právo na
náhradu nákladů řízení. Úspěšné žalované náklady řízení nevznikly, náhrada nákladů řízení se jí
tudíž nepřiznává.
Poučení: Proti tomuto rozsudku ne j so u opravné prostředky přípustné.
V Brně dne 15. června 2022
Mgr. Ing. Veronika Juřičková
předsedkyně senátu