Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu ze dne 22.09.2021, sp. zn. 1 Azs 153/2021 - 78 [ rozsudek / výz-C ], dostupné na http://www.jurilogie.cz/ecli/ECLI:CZ:NSS:2021:1.AZS.153.2021:78

Zdroj dat je dostupný na http://www.nssoud.cz
ECLI:CZ:NSS:2021:1.AZS.153.2021:78
sp. zn. 1 Azs 153/2021 - 78 ROZSUDEK Nejvyšší správní soud rozhodl v senátu složeném z předsedy JUDr. Josefa Baxy, soudkyně JUDr. Lenky Kaniové a soudce JUDr. Ivo Pospíšila v právní věci žalobce: A. T., zastoupeného JUDr. Irenou Strakovou, advokátkou se sídlem Karlovo náměstí 18, Praha 2, proti žalované: Komise pro rozhodování ve věcech pobytu cizinců, se sídlem náměstí Hrdinů 1634/3, Praha 4, o žalobě proti rozhodnutí žalované ze dne 30. 4. 2020, č. j. MV-43398-4/SO-2020, v řízení o kasační stížnosti žalobce proti rozsudku Krajského soudu v Hradci Králové ze dne 20. 4. 2021, č. j. 31 A 19/2020 – 136, takto: I. Rozsudek Krajského soudu v Hradci Králové ze dne 20. 4. 2021, č. j. 31 A 19/2020-136, se zru š u je . II. Rozhodnutí Komise pro rozhodování ve věcech pobytu cizinců ze dne 30. 4. 2020, č. j. MV-43398-4/SO-2020, se zru š u je a věc se v rac í žalované k dalšímu řízení. III. Žalovaná n emá právo na náhradů nákladů řízení o žalobě ani o kasační stížnosti. IV. Žalovaná je po v i nna uhradit žalobci na náhradě nákladů řízení částku 29.700 Kč, k rukám jeho zástupkyně JUDr. Ireny Strakové, advokátky, se sídlem Karlovo náměstí 18, Praha 2, a to do 30 dnů od právní moci tohoto rozsudku. Odůvodnění: I. Vymezení věci a řízení před krajským soudem [1] V projednávané věci jde o odpověď na otázku, zda utajované informace zásadní pro zamítnutí žádosti o povolení k dlouhodobému pobytu za účelem podnikání (účast v právnické osobě) jsou věrohodné, přesvědčivé a relevantní. [2] Žalobce podal dne 13. 1. 2015 žádost o vydání povolení k dlouhodobému pobytu za účelem podnikání – účast v právnické osobě, a to dle §46 zákona č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky a o změně některých zákonů (dále jen „zákon o pobytu cizinců“). [3] Ministerstvo vnitra jako správní orgán I. stupně žádost zamítlo. K odvolání žalovaná jeho rozhodnutí zrušila a věc mu vrátila k dalšímu řízení. Dne 20. 5. 2019 byl sepsán úřední záznam o tom, že součástí spisu jsou i utajované informace, poskytnuté Policií České republiky či zpravodajskými službami, které jsou za podmínek §17 odst. 3 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád (dále jen „správní řád“), vedeny mimo spis pod sp. zn. V-90/2018-OAM, přičemž s ohledem na povahu daných podkladů není možné, aby se s nimi účastník řízení seznámil, neboť by došlo ke zmaření účelu jejich utajení. [4] Správní orgán I. stupně opětovně zamítl žádost, tentokrát podle §46 odst. 1 ve spojení s §56 odst. 1 písm. g) a §9 odst. 1 písm. h) zákona o pobytu cizinců, a to pro důvodné nebezpečí, že by cizinec mohl při svém pobytu na území ohrozit bezpečnost státu. [5] K odvolání žalobce žalovaná opět zrušila rozhodnutí orgánu I. stupně s tím, že závadné jednání žalobce obsažené v utajované informaci vedené mimo spis není možné podřadit pod neurčité právní pojmy uvedené v §9 odst. 1 písm. h) zákona o pobytu cizinců. [6] V rámci nového projednání byl sepsán záznam do spisu, z něhož plyne, že součástí spisového materiálu jsou další utajované informace poskytnuté Policií České republiky či zpravodajskými službami, které jsou za podmínek §17 odst. 3 správního řádu uchovávané mimo spis pod sp. zn. D256/2019-OAM. [7] Správní orgán I. stupně podle §46 odst. 1 ve spojení s §56 odst. 1 písm. g) a §9 odst. 1 písm. h) zákona o pobytu cizinců zamítl žádost žalobce pro důvodné nebezpečí, že by cizinec mohl při svém pobytu na území ohrozit bezpečnost státu. Nyní i s odkazem na novou informaci (viz bod [6]). [8] Žalovaná v rozhodnutí o odvolání považovala utajované informace za podřaditelné pod pojem „ohrožení bezpečnosti státu“. Utajované informace obsahují údaje o činnosti, která je v rozporu se zájmy České republiky, resp. která směřuje proti její bezpečnosti (i jejích obyvatel), chování účastníka řízení popsané v utajované informaci lze označit za závažné narušení veřejného pořádku. Šlo přitom o osobní chování žalobce; co do aktuálnosti je z informace zřejmé, že žalobce se takto projevuje kontinuálně a po delší dobu, zcela určitě se nejedná o jednorázové, náhodné jednání, u kterého by se dalo předpokládat, že se v budoucnu nebude opakovat. Zdrojem informace byla operativní činnost prováděná podle zákona č. 154/1994 Sb., o Bezpečnostní informační službě. Žalovaná shledala i naplnění požadavku dostatečnosti závažného ohrožení některého ze základních zájmů společnosti, tedy proporcionality mezi opatřením a závažností jednání. Činnost žalobce popsaná v utajované informaci představuje závažné ohrožení zájmu společnosti na potírání kriminality. [9] Proti rozhodnutí žalované podal žalobce správní žalobu. Namítal, že řízení je od samého počátku vedeno snahou nevyhovět jeho žádosti. Poukázal na nestandardní postup při nahlížení do spisu. K utajovaným informacím sdělil, že je na soudu, aby ověřil, že obsahuje dostatečně konkrétní informace, co do konkrétních osob a jednání žalobce, která specifikovaná činnost je v rozporu se zájmy České republiky a zda vyplývá přímo z chování žadatele, např. z konkrétních styků s dalšími osobami. Žalovaná i správní soudy musí mít možnost zhodnotit věrohodnost a přesvědčivost zpravodajské informace a její relevantnost ve vztahu k bezpečnostnímu řízení. Z povahy utajované informace a v souladu s platným právem žalobce nemá k obsahu informace přístup, nemůže se k ní vyjádřit, a to i přesto, že by jinak měl mít právo účinně se v rámci zásad spravedlivého procesu bránit. Přístup, při němž jiný oprávněný zájem toto právo převýší, je jistě pochopitelný, ovšem s ohledem na závažnost důsledků je kladen na soud požadavek vyváženosti a správného hodnocení, neboť přezkoumatelnost rozhodnutí je zde více než omezená. Informace, na n iž se žalovaná odvolává, by měla být proto dostatečně konkrétní, obsahující časové i místní údaje a rovněž údaje o způsobu činnosti, která má být v rozporu se zájmy České republiky. Žalobce se k žádné z uvedených skutečností nemohl vyjádřit, vysvětlit, případně ji vyloučit, může pouze konstatovat, že pokud zpravodajská služba nevyhodnotila svá zjištění správně, tvrzení se nezakládají na pravdě. [10] Sám uvádí, že je bezúhonný, nebyl a není členem žádné organizace představující ohrožení bezpečnosti České republiky, nikdy s takovou organizací nespolupracoval a nesměřuje k jednání, kterým by bezpečnost státu mohla být ohrožena. [11] V rámci ústního jednání u krajského soudu sdělil, že trpí roztroušenou sklerózou; předložil společenské záruky a navržení svědci jej v písemných podáních charakterizovali jako poctivého člověka, který je integrován ve společnosti, pracuje, je odpovědný a pomáhá i různým spolkům chránícím zvířata, přispívá na dobročinné účely. Nedávno se oženil a s manželkou hodlají založit rodinu. [12] Krajský soud dospěl k závěru, že činnost popisovanou v utajovaných informacích je možné podřadit pod ohrožení bezpečnosti státu. Utajované informace považoval za věrohodné, přesvědčivé a relevantní. Potvrdil rovněž hodnocení žalované k čl. 8 odst. 2 Úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod co do převažujícího veřejného zájmu na zachování veřejné bezpečnosti a předcházení zločinnosti oproti zákazu zásahu do soukromého a rodinného života žalobce. Tento zájem upřednostnil i před dalšími skutečnostmi uváděnými žalobcem, včetně případných procesních pochybení správních orgánů. Pro výše uvedené žalobu zamítl. II. Kasační stížnost a vyjádření žalované [13] Proti rozsudku krajského soudu podal žalobce (stěžovatel) kasační stížnost. [14] V ní uvádí, že se krajský soud dostatečně nezabýval namítanými nesrovnalostmi, které zde existovaly již od roku 2015 (odepření seznámení účastníka řízení se spisovým materiálem před vydáním rozhodnutí). [15] Stěžovatel dále obsáhle citoval judikaturu vztahující se k povinnostem soudů v rámci přezkumu řízení s utajovanými informacemi. Uzavřel, že krajský soud se nevypořádal dostatečně se všemi skutečnostmi, které mají vliv na posuzovanou věc a které ve svém souhrnu vzbuzují pochybnosti o věrohodnosti, přesvědčivosti a relevantnosti obsahu utajované informace a způsobu jejího uvedení jako důvodu pro nevyhovění žádosti stěžovatele. Předmětná ustanovení zákona o pobytu cizinců (upravující uvedenou problematiku) dávají správnímu orgánu neomezenou možnost uskutečňování výkonné moci státu prostřednictvím státní správy, která zákony netvoří, nýbrž aplikuje. Stěžovatel se domnívá, že způsob posuzování jeho případu o tom jednoznačně vypovídá. Z tohoto důvodu považuje za důvodné zabývat se vedením správního řízení na I. stupni. [16] Pro výše uvedené navrhuje zrušit rozsudek krajského soudu a věc mu vrátit k dalšímu řízení. [17] Žalovaná nepovažuje kasační stížnost za důvodnou, přičemž odkázala na předchozí správní řízení a rozsudek krajského soudu. III. Posouzení věci Nejvyšším správním soudem [18] Nejvyšší správní soud nejprve zkoumal, zda v daném případě došlo ke splnění podmínek řízení o kasační stížnosti. Ověřil, že stěžovatel je osobou oprávněnou k podání kasační stížnosti (§102 s. ř. s.). V kasační stížnosti, kterou podal včas (§106 odst. 2 s. ř. s.), uplatňuje přípustné důvody a v řízení je řádně zastoupen advokátkou (§105 odst. 2 s. ř. s.). Soud proto posoudil kasační stížnost v souladu s §109 odst. 3 a 4 s. ř. s., vázán jejím rozsahem a uplatněnými stížnostními důvody. Neshledal přitom vady podle §109 odst. 4 s. ř. s., k nimž by musel přihlédnout z úřední povinnosti. [19] Kasační stížnost je důvodná. [20] Nejvyšší správní soud v případě rozhodování na základě utajovaných informací konstantně judikuje, že „byť jde o podkladové akty, nemohou být zprávy zpravodajských služeb pouze vyjádřením názoru jejich zpracovatele, bez patřičného skutkového podkladu zachyceného ve spise a soudem ověřitelného. Žalovaný i správní soudy musí mít možnost zhodnotit věrohodnost a přesvědčivost zpravodajské informace a její relevanci ve vztahu k bezpečnostnímu řízení“ (srov. usnesení rozšířeného senátu ze dne 1. 3. 2016, č. j. 4 As 1/2015 – 40, č. 3667/2018 Sb. NSS a v něm citované rozsudky – např. rozsudek ze dne 25. 11. 2011, č. j. 7 As 31/2011 – 101 či rozsudek ze dne 21. 12. 2012, č. j. 7 As 117/2012 – 28). Tyto informace by tak měly obsahovat popis zdroje získaných informací a způsobu jejich získání, včetně popisu okolností a důvodů, pro které má policejní nebo zpravodajská služba uvedené informace za věrohodné. Smyslem a účelem soudní kontroly rozhodování na základě utajovaných informací je především zajistit, aby k tomu byly používány pouze informace skutečné a věrohodné a ne vyfabulované a aby tyto informace poskytovaly dostatečně přesný a spolehlivý skutkový základ pro právní posouzení věci (srov. rozsudek ze dne 12. 3. 2020, č. j. 2 Azs 259/2019 - 28). [21] Nejvyšší správní soud se seznámil s utajovanou součástí správního spisu. Po pečlivém prostudování dospěl k závěru, že informace, na kterých správní orgány založily svůj závěr o bezpečnostním riziku stěžovatele pro Českou republiku, výše uvedené požadavky zatím nesplňují. Utajované informace obsahují jen tvrzení původce informací, z nichž dovozuje závěr o existenci důvodného nebezpečí, že by stěžovatel mohl ohrozit bezpečnost České republiky, opřené sice o popis skutečností, z nichž toto tvrzení vychází, jejich hodnocení, ale bez dalších důležitých údajů časových, místních a zejména zdrojových. Tyto informace o žalobcově činnosti a její (přinejmenším potenciální) škodlivosti nedávají soudu, který „supluje obhajobu“ a musí tak namísto ní ověřit věrohodnost a přesvědčivost skutkových zjištění, záruku, že jde o informace věrohodné a dostatečně přesvědčivé pro závěr o stěžovateli coby nositeli bezpečnostního rizika pro Českou republiku. [22] Již výše bylo uvedeno, že stěžovatel požádal o povolení k dlouhodobému pobytu na počátku roku 2015. Přesněji řečeno, o jiný druh pobytového titulu, neboť v České republice žije již od roku 2006, původně byl nositelem povolení k dlouhodobému pobytu za účelem zaměstnání (zaměstnanecká karta), nyní je důvodem jeho žádosti podnikání – účast v právnické osobě). Nelze přehlédnout, že řízení trvá velmi dlouho, bylo provázeno i nečinností správního orgánu, nesrovnalostmi v dokumentech a procesními chybami, pročěž muselo být rozhodnutí správního orgánu 1. stupně opakovaně rušeno (nejprve prvostupňové rozhodnutí ze dne 4. 7. 2018 bylo zrušeno rozhodnutím žalovaného ze dne 11. 10. 2018). [23] Odkaz na utajovanou informaci se v řízení poprvé „objevil“ až v roce 2019 a byl v podstatě hlavním a jediným důvodem pro další zamítnutí žádosti rozhodnutím ze dne 17. 6. 2019. K odvolání stěžovatele zrušila žalovaná toto rozhodnutí svým rozhodnutím ze dne 18. 10. 2019 a uložila správnímu orgánu pokračovat v řízení o žádosti. Žalovaná konstatovala, že obsah utajovaných informací nepovažuje ve svém souhrnu za dostatečně konkrétní, obsahující údaje o konkrétních osobách, časové a místní údaje, a rovněž údaje o způsobu činnosti, která by měla být v rozporu se zájmy České republiky, resp. narušením veřejného pořádku. Nelze je považovat za osobní chování účastníka řízení, stanoviskonení nijak konkrétní a nepopisuje konkrétní jednání účastníka řízení, resp. Konkrétní styky účastníka řízení. Zdroje informací jsou identifikovány pouze všeobecně bez vysvětlení jednotlivých konkrétních informací uvedených ve stanovisku. Žalovaná uzavřela, že závadné jednání účastníka obsažené v utajované informaci není možno podřadit pod pojem „ohrožení bezpečnosti státu“ a správní rozhodnutí označil za nepřezkoumatelné. [24] V dalším řízení byla správnímu orgánu poskytnuta nová aktuální písemná informace o stěžovateli, rovněž v režimu utajení. V rozhodnutí ze dne 15. 1. 2020 ji vyhodnotil jako dostatečnou, obsahující konkretizované, podrobné a závažné údaje, na základě kterých nelze než dospět k závěru, že účastník řízení představuje ohrožení bezpečnosti České republiky, a žádost znovu zamítl. Znovu podané odvolání žalovaná tentokrát rozhodnutím ze dne 30. 4. 2020 zamítla s výše rekapitulovaným odůvodněním (srov. bod [8] shora). S jejím hodnocení ze následně ztotožnil i krajský soud (srov. bod [12] shora). [25] Právě uvedený procesní vývoj věci spolu s uvedením důvodů, o které byla opřena zamítavá rozhodnutí správních orgánů i krajského soudu, je důležitý pro posouzení důvodnosti kasační stížnosti. Jak již bylo výše uvedeno, odůvodnění zamítavých rozhodnutí správních orgánů jsou vystavěna na existenci utajované informace (rozsudek krajského soudu toliko osvědčuje v souladu se zákonnými požadavky dostatečnou kvalitu utajované informace), nelze proto klást náročné požadavky na konkrétnost a kvalitu argumentace v kasační stížnosti stěžovatele. Ten pochopitelně nemůže namítat konkrétní nezákonnost určitých zjištění, ani jejich nevěrohodnost, jeho roli přebírá soud, který musí mít možnost přezkoumat relevanci všech předložených informací. [26] Kasační soud tak na jedné straně shledal z obsahu správního spisu dosti čitelnou a přehlednou „cizineckou historii“ stěžovatele, který legálně pobývá na území České republiky mnoho let, nemá problémy se zákonem, se závazky vůči České republice (daňové, celní povinnosti atd.), je značně pracovně i podnikatelsky integrován, dokonce žádá o povolení k trvalému pobytu; žádost ze dne 4. 9. 2017, která byla rovněž zamítnuta a je předmětem soudního přezkumu (rozsudek KS v Hradci Králové ze dne 26. 5. 2021, sp. zn. 31 A 6/2021, řízení o kasační stížnosti, NSS sp. zn. 10 Azs 270/2021). V mezidobí uzavřel sňatek s občankou Libanonu, s níž chce v případě další legalizace pobytu založit rodinu v České republice. [27] Na druhé straně je zde utajovaná informace jako v podstatě jediný důvod pro neudělení dlouhodobého pobytu. Tato informace byla předána do řízení zahájeného na počátku roku 2015 až v roce 2019, samotnou žalovanou nejprve shledána jako nedostatečná, posléze po jejím doplnění o rok později jako postačující. Nejvyšší správní soud v kontextu řízení probíhajícího několik let a navazujícího na předchozí rovněž letitou historii legálního pobytu stěžovatele v České republice nedokáže posoudit, zda informace jsou nové, jednorázově zjištěné nebo zda jsou výsledkem dlouhodobého monitoringu aktivit stěžovatele, pro něž se dovozuje nebezpečí, že by v případě dalšího pobytu na území České republiky mohl ohrozit bezpečnost státu. Je tomu tak proto, že obsah utajované informace na tyto otázky nedává dostatečně konkrétní a jednoznačnou odpověď. Je třeba přesněji uvést fakta (mimo jiné místní a časové údaje), zdroj a způsob jejich zjištění či ověření, popisující chování, jednání či další činnosti stěžovatele, případně dalších osob, a ty odlišit od názoru zpracovatele na to, co z nich vyplývá či co se dá dovodit. Teprve takto zpracovaná a poskytnutá informace dovolí soudu přezkoumat správnost závěru správních orgánů, jestli je s osobou stěžovatele v případě jejího dalšího pobytu na území spojeno riziko ohrožení bezpečnosti České republiky, resp. utajované informace jsou dostatečné kvality, aby o tomto riziku svědčily. [28] Z výše uvedených důvodů dospěl kasační soud k závěru, že skutková podstata věci, z níž správní orgány vycházely, nemá dostatečnou oporu ve spisech. Jde o vadu řízení, pro niž napadené rozhodnutí žalované nelze považovat za zákonné. Pro tuto vadu měl krajský soud toto rozhodnutí zrušit. Neučinil-li tak, je i jeho rozsudek stižen vadou, pro kterou nemůže obstát. Zjištěnou vadu bude třeba napravit v řízení před správními orgány, proto kasační soud spolu se zrušením napadeného rozsudku zrušil i rozhodnutí žalované. Skutková nedostatečnost opírající se prozatím o nedostatečně konkrétní fakta musí být v tomto řízení odstraněna nejspíše vyžádáním informace nové, která bude prosta vytýkaných nedostatků a umožní správním orgánům znovu komplexně zhodnotit, jestli by stěžovatel(žadatel o dlouhodobý pobyt) při svém pobytu na území mohl ohrozit bezpečnost státu, takže mu další legální pobyt na základě této informace má být odepřen. [29] Stěžovatel připojil ke kasační stížnosti návrh na přiznání odkladného účinku. O tomto návrhu soud nerozhodoval, jelikož odkladný účinek působí jen do skončení řízení před soudem a soud rozhodl o samotné kasační stížnosti bez zbytečného odkladu po nezbytném poučení účastníků řízení a obstarání dalších podkladů nutných pro rozhodnutí. Rozhodnutí o odkladném účinku tak skončením řízení o kasační stížnosti pozbylo smyslu. IV. Závěr a náklady řízení [30] Nejvyšší správní soud shledal kasační stížnost důvodnou, a proto rozsudek městského soudu zrušil (§110 odst. 1 s. ř. s.) a současně za použití §110 odst. 2 písm. a) s. ř. s. zrušil i napadené rozhodnutí a věc vrátil žalované k dalšímu řízení (§78 odst. 3 a 4 s. ř. s.). Žalovaná je vázána právním názorem vysloveným Nejvyšším správním soudem v tomto zrušujícím rozhodnutí (§110 odst. 2 s. ř. s. ve spojení s §78 odst. 5 s. ř. s.). [31] Nejvyšší správní soud je posledním soudem, který o věci rozhodl, proto musí určit náhradu nákladů celého soudního řízení. Ve vztahu k výsledku celého soudního řízení je pak nutno posuzovat procesní úspěšnost účastníků řízení. Podle §60 odst. 1 s. ř. s. ve spojení §120 s. ř. s. má úspěšný účastník řízení právo na náhradu důvodně vynaložených nákladů proti účastníku řízení, který úspěch ve věci neměl. Z tohoto pohledu je nutno za úspěšného účastníka považovat stěžovatele. [32] Pokud jde o náklady řízení o žalobě, ty spočívají v zaplaceném soudním poplatku ve výši 3.000 Kč (za správní žalobu) a 1.000 Kč (za návrh na přiznání odkladného účinku žalobě) a v odměně advokáta. Odměna advokáta zahrnuje pět úkonů právní služby spočívající v přípravě a převzetí zastoupení, sepsání žaloby, replice k vyjádření žalované, účasti na jednání a podání návrhu na přiznání odkladného účinku [§11 odst. 1 písm. a), d), g) odst. 2 písm. a) vyhlášky č. 177/1996 Sb., o odměnách advokátů a náhradách advokátů za poskytování právních služeb (advokátní tarif)], a činí v dané věci 4 x 3.100 Kč [§7 ve spojení s §9 odst. 4 písm. d) advokátního tarifu] a 1 x 1.550 Kč [§11 odst. 3 advokátního tarifu], a paušální částku ve výši 300 Kč za každý úkon právní služby (§13 odst. 3 advokátního tarifu), tedy 5 x 300 Kč. Odměna advokáta v řízení před krajským soudem tak činí 15.450 Kč. Náklady řízení před městským soudem tedy celkově představovaly 19.450 Kč. [33] Náklady řízení o kasační stížnosti spočívají v zaplaceném soudním poplatku ve výši 5.000 Kč a odměně advokáta, která zahrnuje odměnu za dva úkony právní služby spočívající v sepsání kasační stížnosti [§11 odst. 1 písm. d) advokátního tarifu] a podání návrhu na přiznání odkladného účinku [§11 odst. 2 písm. a) advokátního tarifu], tj. 1 x 3.100 Kč a 1 x 1.550 Kč [§7, §9 odst. 4 písm. d) advokátního tarifu], a paušální částku ve výši 300 Kč z tyto dva úkony (§13 odst. 3 advokátního tarifu), tedy 2 x 300 Kč. Odměna advokátka činí 5.250 Kč. Celkově tedy náklady řízení před Nejvyšším správním soudem představovaly 10.250 Kč. [34] Žalovaná je povinna stěžovateli uhradit náklady řízení o žalobě i kasační stížnosti v celkové výši 29.700 Kč, a to ve lhůtě 30 dnů od právní moci tohoto rozsudku k rukám jeho zástupkyně JUDr. Ireny Strakové, advokátky. Poučení: Proti tomuto rozsudku nejsou opravné prostředky přípustné. V Brně dne 22. září 2021 JUDr. Josef Baxa předseda senátu

Souhrné informace o rozhodnutí
Soud:Nejvyšší správní soud
Datum rozhodnutí / napadení:22.09.2021
Číslo jednací:1 Azs 153/2021 - 78
Forma /
Způsob rozhodnutí:
Rozsudek
zrušeno + zrušení rozhodnutí spr. orgánu
Účastníci řízení:Ministerstvo vnitra, Komise pro rozhodování ve věcech pobytu cizinců
Prejudikatura:4 As 1/2015 - 40
7 As 31/2011 - 101
7 As 117/2012 - 28
Kategorie rozhodnutí:C
ECLI pro jurilogie.cz:ECLI:CZ:NSS:2021:1.AZS.153.2021:78
Staženo pro jurilogie.cz:10.04.2024