infUs2xVecEnd, infUsVec2, infUs6plusVyrok, infUsKratkeRadky-308-002,

Rozhodnutí Ústavního soudu ze dne 22.05.1997, sp. zn. III. ÚS 287/96 [ nález / ŠEVČÍK / výz-3 ], paralelní citace: N 62/8 SbNU 119 dostupné na http://www.jurilogie.cz/ecli/ECLI:CZ:US:1997:3.US.287.96

Zdroj dat je dostupný na http://nalus.usoud.cz     -     (poprvé klikněte dvakrát)

K ústavnosti domovní prohlídky

Právní věta Domovní svoboda jako ústavně zaručené právo plynoucí z čl. 12 Listiny svou povahou a významem spadá mezi základní lidská práva a svobody, neboť spolu se svobodou osobní a dalšími ústavně zaručenými základními právy dotváří osobnostní sféru jedince, jehož individuální integritu, jako zcela nezbytnou podmínku důstojné existence jedince a rozvoje lidského života vůbec, je nutno respektovat a důsledně chránit. Jestliže ústavní pořádek České republiky připouští průlom této ochrany, děje se tak toliko a výlučně v zájmu ochrany demokratické společnosti jako takové, případně v zájmu ústavně zaručených základních práv a svobod jiných. Přípustnost domovní prohlídky v obydlí (jiných prostorách) pachatele nebo důvodně podezřelého (§82 a násl. tr. ř.) je však třeba chápat jako výjimku, která nadto vyžaduje restriktivní interpretaci zákonem stanovených podmínek její přípustnosti. I když za jistých okolností (skutečností dostatečně zřejmých) může mít domovní prohlídka v konkrétní věci charakter neodkladného úkonu (§160 odst. 4 tr. ř.) a že jako taková je ex lege přípustná (§83 odst. 1 al. 2 tr. ř.), jde v takovém případě o zvlášť závažný zásah do ústavně zaručeného základního práva na domovní svobodu, a proto také rozhodnutí, na jehož základě má být takový úkon proveden, musí být i z tohoto hlediska zvláštní závažnosti přiměřeně a dostatečně zdůvodněn. Rozhoduje-li obecný soud o příkazu k provedení domovní prohlídky k návrhu státního zastupitelství, který se z hlediska dříve naznačených postulátů jeví jako neúplný či nedostatečný, je na tomto soudu, aby státní zastupitelství vedl k odstranění vad návrhu případně k podání takových informací, které se jeví jako nezbytné; pouhé tvrzení státního zastupitelství, že provedení domovní prohlídky je důvodné či naléhavé, samo o sobě nemůže být podkladem (nadto výlučným) pro kladné rozhodnutí obecného soudu (soudce). Postup kteréhokoli orgánu činného v trestním řízení vybočující z rámce procesních předpisů je nejen v rozporu s ústavností státu, ale ve svých důsledcích znehodnocuje i samotný účel řízení (§1 odst. 1 tr. ř.), což ve vztahu k soudnímu (soudcovskému) rozhodování sluší pokládat za pochybení zvlášť výrazné (čl. 95 odst. 1 al. 1 úst. zák. č. 1/1993 Sb.).

ECLI:CZ:US:1997:3.US.287.96
sp. zn. III. ÚS 287/96 Nález Ústavní soud rozhodl v III. senátě ve věci ústavní stížnosti N. V. D., V. T. K. H. a V. T. P. D., zastoupených JUDr. B. G., CSc., proti Obvodnímu soudu pro Prahu 7 a Policii České republiky v Praze 7, o ústavnosti domovní prohlídky, takto: Příkazy k domovní prohlídce vydané soudcem Obvodního soudu pro Prahu 7 dne 23. 8. 1996, pod sp. zn. Nt 407 (409)/96, vůči N. V. D., pod sp. zn. Nt 407 (411)/96, vůči V. T. K. H., a pod sp. zn. Nt 407 (410)/96, vůči V. T. P. D., se z r u š u j í. V ostatním se ústavní stížnost zamítá . Odůvodnění: Včas podanou ústavní stížností (§72 odst. 2 zák. č. 182/1993 Sb., dále jen "zákon"), která co do formálních náležitostí odpovídala podmínkám stanoveným zákonem [§72 odst. 1 písm. a), odst. 4], napadli stěžovatelé příkaz k domovní prohlídce vydaný v jejich trestní věci (vedené před Obvodním státním zastupitelstvím pro Prahu 7 pod sp. zn. 1 Zt 1639/96) Obvodním soudem pro Prahu 7 dne 23. srpna 1996 (pod sp. zn. Nt 407/96) a tvrdili, že tímto příkazem (a stejně tak i způsobem, jakým domovní prohlídka v bytě a jiných prostorách byla orgány Policie ČR provedena) bylo porušeno jejich ústavně zaručené základní právo plynoucí z čl. 12 Listiny základních práv a svobod (dále jen "Listina"); porušení tohoto práva spatřovali v tom, že jimi napadený příkaz: a) je jednak pro absenci odůvodnění nepřezkoumatelný, jednak je formálně vadný též proto, že z něj není patrno, který orgán Policie ČR má domovní prohlídku provést; b) pokud jde o prvního stěžovatele, byl soudem vydán nikoli proti němu, ale očividně proti jiné osobě v příkazu označené jako "N. V. H."(bez bližších údajů), což policejní orgán v průběhu domovní prohlídky "napravil" tím, že na soudem vydaném příkazu k domovní prohlídce (ze dne 23. 8. 1996, sp. zn. Nt 407/96 - Nt 409/96), provedl "opravu" jména "H." přepsáním na "D." a doplnil data narození stěžovatele, a konečně c) samotné provedení domovní prohlídky neodpovídalo zákonem stanoveným podmínkám, zejména proto, že nebyly provedeny předchozí výslechy stěžovatelů (§84 tr. ř.) a že k samotnému vstupu do jejich bytu došlo - stručně řečeno - bezohledným a surovým způsobem. Takto, podle přesvědčení stěžovatelů, došlo k porušení nejen řady ustanovení trestního řádu (§§32, 160), ale současně též - jak již řečeno - článku 12 Listiny; stěžovatelé proto navrhli, aby Ústavní soud ČR svým nálezem zrušil Obvodním soudem pro Prahu 7 dne 23. srpna 1996 vydaný příkaz k domovní prohlídce, a dále, aby vyslovil, že: 1. "příkazem k domovní prohlídce vydaným Obvodním soudem pro Prahu 7 dne 23. 8. 1996 pod sp. zn. Nt 407/96 a domovní prohlídkou vykonanou dne 24. 8. 1996 orgány Policie České republiky v bytě navrhovatelů bylo porušeno základní právo navrhovatelů na nedotknutelnost obydlí podle článku 12 odst. 1 a 2 Listiny základních práv a svobod č. 2/1993 Sb.; 2. se zakazuje Obvodnímu soudu pro Prahu 7 a Policii České republiky pokračovat v porušování tohoto základního práva navrhovatelů způsobem uvedeným v článku 1. výroku tohoto nálezu." Účastník řízení o ústavní stížnosti (Obvodní soud pro Prahu 7) podáním soudce, který v trestních věcech stěžovatelů rozhodl (vydal příkaz k provedení domovní prohlídky), vyjádřil se k věci tak (§§30 odst. 3, 42 zákona), že z převážné míry vývody stěžovatelů co do zákonnosti jím vydaného rozhodnutí odmítl s poukazem na to, že v posuzované věci s ohledem na její povahu a hrozící nebezpečí z prodlení bylo třeba nařízení domovní prohlídky v bytě (a jiných místnostech) stěžovatelů a jeho společníků pokládat za neodkladný úkon (§160 odst. 4 tr. ř.), jemuž nemusí předcházet postup předvídaný ust. §160 odst. 1 tr. ř., zejména jestliže z příslušného návrhu Obvodního státního zastupitelství pro Prahu 7 a především z obsahu spisu Policie ČR, který k němu byl přiložen, vyplývalo dostatečně zřejmé podezření, že stěžovatelé se zabývají mimo jiné též prodejem nekolkovaných cigaret, které skladují ve svém bytě, případně v autě, jehož v souvislosti s výkonem jinak povolené živnosti používali. I když lze připustit, že posuzovaný příkaz k domovní prohlídce trpí jistými formálními vadami, které ústavní stížnost vytýká vzhledem k tomu, že šlo o neodkladný úkon, o jehož přípustnosti bylo třeba rozhodnout "s časnou naléhavostí", a též proto, že spolu se stěžovatelem obývaly příkazem soudu označený byt i další osoby, vůči nimž jsou vydané příkazy k provedení domovní prohlídky bezchybné, vyjádřil obecný soud své přesvědčení, že jeho postupem (rozhodnutím) k porušení stěžovatelových ústavně zaručených základních práv nedošlo, a proto navrhl, aby Ústavní soud posuzovanou ústavní stížnost zamítl. Vedlejší účastník - Obvodní státní zastupitelství pro Prahu 7 - svého práva plynoucího z účastenství (§76 odst. 2 zák. č. 182/1993 Sb.) nevyužil, k ústavní stížnosti se nevyjádřil a k ústnímu jednání se nedostavil. Ústavní stížnost je částečně důvodná. Z obsahu spisů Obvodního soudu pro Prahu 7 [sp. zn. Nt 407 (409 - 415)/96], jakož i ze zpráv, které byly vyžádány, Ústavní soud zjistil: a) ze zprávy Policie České republiky - Správy hl. m. Prahy, odboru stížností a kontroly (č. l. 16, 17), že z podnětu obhájce stěžovatele byly způsob a přípustnost domovní prohlídky provedené v bytě stěžovatelů dne 24. srpna 1996 následně prošetřeny policejními inspekčními orgány, a že jimi bylo zjištěno, že posuzovaná domovní prohlídka, jako neodkladný úkon, byla provedena na podkladě rozhodnutí obecného soudu; že celkem bylo v této věci soudem vydáno 9 samostatných rozhodnutí (příkazů k provedení domovní prohlídky) proti jednotlivým osobám (včetně stěžovatele) a že soudce obecného soudu "vyhotovením rozhodnutí pověřil pracovnici trestní kanceláře soudu...", která "se při předepisování jmen podezřelých osob dopustila pochybení, když nepřesně vypsala jméno prvého stěžovatele"; toho si v průběhu domovní prohlídky povšimla členka policejní skupiny domovní prohlídku provádějící (mjr. Dr. E. H.), a proto ještě "v průběhu domovní prohlídky na psacím stroji přepsala chybně uvedené křestní jméno (prvého stěžovatele) a doplnila (chybějící) datum jeho narození a takto: doplněný opis příkazu soudce mu předala"; b) ze zprávy Obvodního státního zastupitelství pro Prahu 7 (č. l. 18, 19), že proti stěžovateli (a dalším sedmi pachatelům) je vazebně vedeno trestní stíhání pro podezření z trestného činu porušování předpisů o nálepkách k označení zboží (§148 odst. 1 tr. z.), že v bytě prvého stěžovatele spolu s ním bydleli další pachatelé (druhá a třetí stěžovatelka) a že v tomto bytě, případně v osobním automobilu (SPZ ABC 72-15 - §83a tr. ř.), bylo zajištěno celkem 648 kartonů cigaret bez tabákové nálepky; c) ze zprávy Policie ČR ze dne 31. ledna 1997 (č. l. 22 a přílohy), že inspekční šetření bylo uzavřeno zjištěním, že "v průběhu předmětné akce ze strany čtyř policistů (por. B., npor. ing. Š., mgr. dr. H. a prap. V.) došlo k velkému počtu hrubých pochybení v jejich služebním postupu při výkonu pravomoci VČ" (zřejmě veřejného činitele), a proto tato hrubá pochybení policistů byla inspekcí postoupena k posouzení kárnou pravomocí řediteli Obvodního ředitelství Policie ČR v Praze [§159 odst. 1 písm. b) tr. ř., §32 odst. 1 zák. č. 186/1992 Sb.]; d) ze spisu Obvodního soudu pro Prahu 7 (sp. zn. Nt 407 až 409/96), že k návrhu Obvodního státního zastupitelství pro Prahu 7 (ze dne 23. srpna 1996, sp. zn. 1 Zt 1639/96) byl soudcem obecného soudu (Obvodního soudu pro Prahu 7) vydán dne 23. srpna 1996 příkaz k domovní prohlídce směřující mimo jiné též vůči podezřelému N. V. H. s tím, že tato prohlídka má být vykonána jak v bytě (pod zmíněnou adresou), tak v jiných prostorách sloužících k bydlení a v prostorách k nim náležejících. Odhlédnuto od toho, že oproti návrhu státního zastupitelství, v němž osoba stěžovatele je vyznačena správným jménem a současně též správným datem jeho narození (N. V. D. nar. x. y. 1960), je v příkazu k domovní prohlídce vyznačeno jméno zcela jiné (N. V. H., bez uvedení data narození), Ústavní soud nadto z toho rozhodnutí zjistil, že jde jednak o rozhodnutí v podstatě blanketní (nelze z něj zjistit, kterému policejnímu orgánu je provedení domovní prohlídky přikázáno), jednak že postrádá - obsahujíc toliko strohé odkazy na příslušné ustanovení trestního řádu - dostatečné odůvodnění, z něhož by bylo lze s potřebnou mírou určitosti zjistit, na základě jakých skutkových okolností bylo návrhu státního zastupitelství vyhověno; mimo to toto rozhodnutí (jeho originál založený ve spise - §14 odst. 1 kanc. ř.) není opatřeno podpisem příslušného soudce; e) z již dříve zmíněné zprávy Policie ČR (ad c) je posléze patrno, jakým způsobem v bytě stěžovatele byla posuzovaným příkazem nařízená domovní prohlídka provedena a v čem konkrétně, podle zjištění inspekčních orgánů, spočívá "velký počet hrubých chyb", jichž se při ní jednotliví policisté dopustili; protože samotný způsob provedení domovní prohlídky nebyl přímo předmětem rozhodování Ústavního soudu, zcela postačí jen souhrnná zmínka o tom, že podle této zprávy nebyly při provádění domovní prohlídky dodrženy především kautely trestního řádu, příp. zákona č. 186/1992 Sb.; tak kupř. již k samotnému vstupu policistů do bytu stěžovatelů (násilné vyražení dveří) došlo v rozporu se zákonnými podmínkami (absence výzvy k otevření bytu), stejně jako se tak stalo při spoutání stěžovatelů, kdy i jeho délka přesáhla zákonem přípustný limit, aniž by stěžovatelům po řadu hodin byla podána strava či alespoň občerstvení a podobně; před samotným provedením domovní prohlídky nebyl, patrně pro nepřítomnost tlumočníka, proveden předběžný výslech (§84 tr. ř.), protokol o průběhu provedení prohlídky obsahuje nesprávné (nepravdivé) údaje, stěžovatelé s jeho obsahem nebyli seznámeni, ani jim nebyl vydán jeho opis, o prohlídce motorového vozidla nebyl protokol sepsán vůbec atd., atd. Citovaná zpráva posléze dospívá k závěru, že i když nebylo prokázáno tvrzené bití prvého stěžovatele, příp. odcizení peněz, zjištěná "pochybení policistů je nutno hodnotit jako hrubá a závažná". Z takto provedených důkazů a z nich vyplynuvších skutkových zjištění vyvodil Ústavní soud následující právní závěry: Domovní svoboda jako ústavně zaručené právo plynoucí z čl. 12 Listiny svou povahou a významem spadá mezi základní lidská práva a svobody, neboť spolu se svobodou osobní a dalšími ústavně zaručenými základními právy dotváří osobnostní sféru jedince, jehož individuální integritu, jako zcela nezbytnou podmínku důstojné existence jedince a rozvoje lidského života vůbec, je nutno respektovat a důsledně chránit; zcela právem proto spadá tato ochrana pod ochranu ústavní, neboť - posuzováno jen z poněkud jiného hlediska - jde o výraz úcty k právům a svobodám člověka a občana (čl. 1 úst. zák. č. 1/1993 Sb.). Jestliže ústavní pořádek České republiky připouští průlom této ochrany, děje se tak toliko a výlučně v zájmu ochrany demokratické společnosti jako takové, případně v zájmu ústavně zaručených základních práv a svobod jiných; sem spadá především nezbytnost daná obecným zájmem na ochraně společnosti před trestnými činy a dále tím, aby takové činy byly zjištěny a potrestány. Přípustnost domovní prohlídky v obydlí (jiných prostorách) pachatele nebo důvodně podezřelého (§82 a násl. tr. ř.) je však třeba chápat jako výjimku, která nadto vyžaduje restriktivní interpretaci zákonem stanovených podmínek její přípustnosti. I když lze v zásadě připustit, že za jistých okolností (skutečností dostatečně zřejmých) může mít domovní prohlídka v konkrétní věci charakter neodkladného úkonu (§160 odst. 4 tr. ř.) a že jako taková je ex lege přípustná (§83 odst. 1 al. 2 tr. ř.), jde v takovém případě o zvlášť závažný zásah do ústavně zaručeného základního práva na domovní svobodu, a proto také rozhodnutí, na jehož základě má být takový úkon proveden, musí být i z tohoto hlediska zvláštní závažnosti přiměřeně a dostatečně zdůvodněn. Naznačené aspekty ovšem vyžadují, aby rozhodující obecný soud před vydáním příslušného příkazu (čl. 12 odst. 2 al. 1 Listiny) nejen bedlivě zkoumal, zda v té které věci jsou pro nařízení domovní prohlídky splněny všechny zákonné podmínky, ale aby také příkazu, jímž domovní prohlídku nařizuje, věnoval náležitou pozornost a aby své rozhodovací důvody také v jeho odůvodnění dostatečně a zřetelně vyložil; ústavnímu požadavku na odůvodnění písemného příkazu, jímž se domovní prohlídka nařizuje, nelze však rozumět tak, že postačí pouhý odkaz na příslušná zákonná ustanovení (příp. jejich citace), aniž by bylo současně dostatečně zřejmé, z jakých skutkových (a případně i jiných) okolností tento příkaz jako rozhodnutí orgánu veřejné moci vychází, případně čím - a v čem - pokládá zákonem stanovené podmínky za naplněny; rozumí se přitom samo sebou, že také ten, proti němuž vydaný příkaz směřuje, případně policejní orgán, který jej má provést, musí v něm být označen tak, aby o jeho totožnosti nemohly vzniknout nejmenší pochybnosti. Rozhoduje-li obecný soud o příkazu k provedení domovní prohlídky k návrhu státního zastupitelství, který se z hlediska dříve naznačených postulátů jeví jako neúplný či nedostatečný, je na tomto soudu, aby státní zastupitelství vedl k odstranění vad návrhu (ať formálních, ať věcných) případně k podání takových informací, které z hlediska již vyložených zásad se jeví jako nezbytné; pouhé tvrzení státního zastupitelství, že provedení domovní prohlídky je důvodné či naléhavé, samo o sobě nemůže být podkladem (nadto výlučným) pro kladné rozhodnutí obecného soudu (soudce). Promítnou-li se vyložené zásady na příkazy k provedení domovní prohlídky v bytě (a jiných místnostech) stěžovatelů vydané obecným soudem dne 23. srpna 1996 (pod sp. zn. Nt 407 až 409/96), je očividné, že jim tyto příkazy nevyhovují; nejen že stran prvého stěžovatele vydaný příkaz trpí nesprávností ve vyznačení jeho jména (při absenci bližších osobních dat), že všechny tři příkazy jsou blanketní pokud jde o policejní orgán, který měl domovní prohlídku provést, ale že ani jeden z nich není dostatečně odůvodněn, byť, jak na důvodnost podezření ze spáchání trestného činu porušování předpisů o nálepkách k označení zboží (§148 odst. 1 tr. z.) a dalších, tak na důvodnost samotné domovní prohlídky u stěžovatelů lze zpětně - ex post - podle dosaženého výsledku usoudit; avšak ani tento úspěšný výsledek domovní prohlídky (nález nekolkovaných cigaret) nemůže konvalidovat vady obecným soudem vydaných příkazů, jak tyto byly Ústavním soudem zjištěny, včetně absence podpisu soudce, jehož jménem byl příkaz k domovní prohlídce obecným soudem vydán; takto totiž mohou vzniknout v podstatě důvodné pochybnosti, zda vůbec jde o soudcovské rozhodnutí, a to tím spíše, jestliže porovnáním jednotlivých příkazů vydaných v této trestní věci (proti dalším obviněným) zcela nepochybně vyplývá, že jde o zřejmě předem připravené formulářové předtisky, nadto zcela nedostatečně vyplněné a bez soudcovy aprobace, což již samo o sobě svědčí o stupni pozornosti, kterou posuzované věci obecný soud věnoval. Vývody obecného soudu poukazující na "neodkladnost úkonu a jeho operativnost", pokud by měly být podkladem pro zamítavý výrok Ústavního soudu, nemohou obstát, a to již proto, že procesní čistota v celém řízení a zejména nejen ústavní, ale i zákonné kautely dané pro vyhledávání a provádění důkazů, jsou základními předpoklady řádného výkonu spravedlnosti (stanoveného postupu ve smyslu čl. 36 Listiny) tak, jak jej má na mysli demokratický právní stát založený na úctě k právům a svobodám člověka a občana (čl. 1 úst. zák. č. 1/1993 Sb.). Proto také postup kteréhokoli orgánu činného v trestním řízení vybočující z rámce procesních předpisů je nejen v rozporu s ústavností státu, ale ve svých důsledcích znehodnocuje i samotný účel řízení (§1 odst. 1 tr. ř.), což ve vztahu k soudnímu (soudcovskému) rozhodování sluší pokládat za pochybení zvlášť výrazné (čl. 95 odst. 1 al. 1 úst. zák. č. 1/1993 Sb.). Pro takto vyložené důvody proto nezbylo než v rozsahu zřejmém ze znělky tohoto nálezu rozhodnout zrušujícím výrokem [§82 odst. 1, 3 písm. a) zákona]. Co do samotného výkonu domovní prohlídky vzal Ústavní soud na vědomí výsledky inspekce, jak tyto se podávají z vyžádané zprávy Policie ČR (ad a, c); inspekčními orgány zjištěná pochybení jednotlivých policistů zúčastněných na výkonu domovní prohlídky provedené v bytě (a jiných prostorách) stěžovatelů mají za nastalé situace znaky jiného zásahu orgánů veřejné moci do ústavně zaručených základních práv stěžovatelů; způsob, jakým bylo se zadrženými stěžovateli (§76 odst. 1 tr. ř.) zacházeno (nadměrné a z převážné míry zřejmě i zbytečné poutání, zejména žen, odepření stravy apod.), má očividně znaky ponižujícího zacházení (čl. 7 odst. 2 Listiny), zejména jestliže stěžovatelům, kteří - jak se Ústavní soud za ústního jednání sám přesvědčil - z českého jazyka ovládají jen chabé základy běžné (a spíše obchodní) konverzace - nebyla ani dána příležitost uplatnit ústavně zaručené právo na tlumočníka (čl. 37 odst. 4 Listiny). Přesto však není ani v pravomoci ani v možnostech Ústavního soudu, aby stav vyvolaný protizákonným a protiústavním zásahem orgánů v trestním řízení činných reparoval; domovní prohlídka sama o sobě, byť provedená za okolností a způsobem, jak v této věci byly zjištěny, má charakter jednorázového zásahu, který již v době zahájení řízení o ústavní stížnosti skončil, a jehož důsledky přetrvávají toliko v procesní oblasti následného řízení, resp. řízení, jehož je součástí; obnovení statu quo ante, stejně jako zákaz pokračování v porušování práva (svobody) adresovaný kterémukoli orgánu veřejné moci, jsou proto již pojmově vyloučeny [§82 odst. 3 písm. b) zákona]. Bude proto na těchto orgánech samotných a především na obecných soudech, aby v dalším řízení, a zejména pak v konečné fázi svého rozhodování k vadám Ústavním soudem zjištěným, případně i k dalším s nimi souvisejícím, přihlédly a ve vlastním rozhodnutí je zhodnotily [§§89 odst. 3, 120 odst. 1 písm. d), 125, 138, 188 písm. d) tr. ř.]. Posléze vyslovený závěr současně zdůvodňuje zamítavý výrok stran návrhového žádání sub. 3 ústavní stížnosti. Z důvodů takto: vyložených bylo proto o ústavní stížnosti stěžovatelů rozhodnuto, jak z výroku tohoto nálezu je zřejmé. Poučení: Proti tomuto rozhodnutí Ústavního soudu se nelze odvolat (§54 odst. 2 zák. č. 182/1993 Sb.). V Brně dne 22. 5. 1997

Souhrné informace o rozhodnutí
Identifikátor evropské judikatury ECLI:CZ:US:1997:3.US.287.96
Název soudu Ústavní soud České republiky
Spisová značka III. ÚS 287/96
Paralelní citace (Sbírka zákonů)  
Paralelní citace (Sbírka nálezů a usnesení) N 62/8 SbNU 119
Populární název K ústavnosti domovní prohlídky
Datum rozhodnutí 22. 5. 1997
Datum vyhlášení  
Datum podání 22. 10. 1996
Datum zpřístupnění 15. 10. 2007
Forma rozhodnutí Nález
Typ řízení O ústavních stížnostech
Význam 3
Navrhovatel STĚŽOVATEL - FO
STĚŽOVATEL - FO
STĚŽOVATEL - FO
Dotčený orgán  
Soudce zpravodaj Ševčík Vlastimil
Napadený akt rozhodnutí soudu
Typ výroku vyhověno
zamítnuto
Dotčené ústavní zákony a mezinárodní smlouvy
  • 1/1993 Sb., čl. 95 odst.1
  • 2/1993 Sb., čl. 12, čl. 36 odst.1
Ostatní dotčené předpisy
  • 141/1961 Sb., §83 odst.1, §160 odst.4, §1 odst.1, §83 odst.2
Odlišné stanovisko  
Předmět řízení základní práva a svobody/nedotknutelnost osoby
Věcný rejstřík domovní prohlídka
Jazyk rozhodnutí Čeština
Poznámka  
URL adresa http://nalus.usoud.cz/Search/GetText.aspx?sz=3-287-96
Poznámka pro jurilogie.cz (nalus id): 28795
Staženo pro jurilogie.cz: 2016-05-30