Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu ze dne 07.10.2011, sp. zn. 2 Afs 22/2011 - 77 [ rozsudek / výz-C ], dostupné na http://www.jurilogie.cz/ecli/ECLI:CZ:NSS:2011:2.AFS.22.2011:77

Zdroj dat je dostupný na http://www.nssoud.cz
ECLI:CZ:NSS:2011:2.AFS.22.2011:77
sp. zn. 2 Afs 22/2011 - 77 ROZSUDEK Nejvyšší správní soud rozhodl v senátě složeném z předsedy JUDr. Vojtěcha Šimíčka a soudců JUDr. Miluše Doškové a Mgr. Radovana Havelce v právní věci žalobce: L. J., zastoupený JUDr. Ing. Janem Kopřivou, advokátem se sídlem Zahradnická 223/6, Brno, proti žalovanému: Finanční ředitelství v Brně, se sídlem nám. Svobody 98/4, Brno, v řízení o kasační stížnosti žalovaného proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 8. 12. 2010, č. j. 31 Ca 132/2009 – 47, takto: I. Kasační stížnost se zamítá . II. Stěžovatel je povinen zaplatit žalobci k rukám jeho zástupce JUDr. Ing. Jana Kopřivy do tří dnů od právní moci tohoto rozsudku na náhradě nákladů řízení částku 2880 Kč. Odůvodnění: I. Podstata případu a průběh dosavadního řízení [1.] Kasační stížností podanou a doplněnou v zákonné lhůtě se žalovaný jako stěžovatel domáhá zrušení výše uvedeného rozsudku Krajského soudu v Brně, kterým bylo zrušeno jeho rozhodnutí ze dne 5. 6. 2009, č. j. 955/09- 1400-701942, a věc mu byla vrácena k dalšímu řízení. [2.] Podstata sporu spočívá v projednávaném případu v tom, že žalobce prodal smlouvou o prodeji podniku ze dne 27. 12. 2007 společnosti NÁBYTEK POHODA, spol. s r. o. podnik, jehož hodnota byla stanovena znalcem na částku 3 600 000 Kč. Na stejnou částku byla vystavena rovněž kupní smlouva. Zjištěná cena převáděných nemovitostí (stavba lyžařského vleku, venkovní úpravy, stožárová trafostanice a osvětlení vleku) činila podle znaleck ého posudku 1 578 920 Kč. [3.] Protože vznikly pochybnosti o správnosti a úplnosti podaného daňového přiznání, vyzval správce daně (Finanční úřad v Bystřici pod Pernštejnem) žalobce dne 29. 9. 2008, č. j. 28501/08/352960/5687, k odstranění pochybností. Tyto pochybnosti se vztahovaly k možnosti samostatné provozuschopnosti lyžařského vleku bez technologického vybavení. Na tuto výzvu žalobce zareagoval dne 15. 10. 2008 tak, že technologická část lyžařského vleku není předmětem daně z převodu nemovitostí, což podrobně odůvodnil. [4.] Následně byla dne 29. 10. 2008 podle zákona č. 357/1992 Sb., o dani dědické, dani darovací a dani z převodu nemovitostí, ve znění účinném kde dni vzniku předmětné daňové povinnosti (dále též „zákon o trojdani“) vyměřena platebním výměrem č. j. 30702/08/352960/5687 daň z převodu nemovitostí ve výši 47 370 Kč. Současně s platebním výměrem byla stěžovateli zaslána zpráva o výsledku vytýkacího řízení. [5.] Zástupce žalobce předal správci daně dne 19. 11. 2008 vyjádření k této zprávě a požádal o zrušení předmětného platebního výměru. Dne 5. 12. 2008 pak bylo podáno odvolání a žádost o sdělení rozdílu mezi stanoveným daňovým základem a daní. Podané odvolání hodlal žalobce doplnit po obdržení sdělení důvodu rozdílu mezi stanoveným daňovým základem a daní, jež byla přiznána. Toto sdělení obdržel 18. 12. 2008, nicméně dle jeho názoru neobsahovalo vymezený důvod rozdílu ani odkaz na skutečnosti, které vedly k vydání platebního výměru. Žalobce proto v reakci na citované sdělení opětovně požádal o sdělení důvo du rozdílu. [6.] Finanční ředitelství v Brně přezkoumalo shora označený platební výměr Finančního úřadu v Bystřici nad Pernštejnem ze dne 29. 10. 2008 a podle us tanovení §50 odst. 6 zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků (dále „daňový řád“) rozhodlo dne 5. 6. 2009 pod č. j. 955/09-1400-701943, tak, že k úhradě vyměřená daň z převodu nemovitosti ve výši 47 370 Kč se mění na 70 833 Kč. Podrobnosti o částkách, ze kterých se skládá výsledná daň, jsou v rozhodnutí blíže specifikovány. [7.] Žalobě brojící proti tomuto rozhodnutí žalovaného následně vyhověl Krajský soud v Brně rozsudkem napadeným nyní projednávanou kasační stížností. Tento zrušovací rozsudek krajského soudu je založen na právním názoru, podle něhož správce daně je povinen daňovému subjektu sdělit důvody, které vedly k vydání platebního výměru a zároveň jej poučit o možnosti podat odvolání v dodatečné lhůtě. Protože tak správce daně v dané věci neučinil, dopustil se podstatného porušení procesních předpisů. II. Obsah kasační stížnosti [8.] Stěžovatel v kasační stížnosti uplatnil důvody zakotvené v ustanovení §103 odst. 1 písm. a) a d) zákona č. 150/2002 Sb., soudního řádu správního (dále jens. ř. s.“). [9.] Nesouhlasí především se závěrem soudu, který cituje: „Správce daně nejen, že odkázal daňový subjekt na obsah rozhodnutí žalovaného o odvolání, sám na žádost žalobce o sdělení důvodu rozdílu prakticky nereagoval, resp. reagoval sdělením, že žádost je bezpředmětná, dále sám ani nedodržel vlastní stanovenou lhůtu danou daňovému subjektu pro vyjádření k výsledkům jeho zjištění a jejich projednání, to vše navíc v situaci, kdy v odvolacím řízení následně došlo k podstatné změně stanovené daňové povinnosti. Vytýkanou procesní vadu spočívající v řádném neprojednání výsledků vytýkacího řízení a nerespektování zásady součinnosti, mohl napravit odvolací orgán v rámci odvolacího řízení, což však v dané věci neučinil.“ [10.] Stěžovatel se domnívá, že soud chybně vyložil smysl ustanovení §32 odst. 9 daňového řádu. K tomu argumentuje judikátem Nejvyššího správního soudu sp. zn. 2 Afs 8/2004 (všechna rozhodnutí NSS jsou dostupná na www.nssoud.cz ), z něhož dovozuje, že sdělení důvodu rozdílu mezi přiznanou daní a daní vyměřenou správcem daně podle citovaného zákonného ustanovení nemusí obsahovat žádné zvláštní náležitosti: obstojí, pokud obsahuje označení důvodu a odkaz na jeho předchozí projednání. Pro běh odvolací lhůty ve smyslu odst. 10 téhož ustanovení je pak rozhodné, že správce daně doručil daňovému subjektu vyrozumění, a to bez ohledu na jeho obsah. Účelem tohoto postupu totiž je, aby daňový subjekt zjistil, proč mu byl stanoven určitý daňový základ. [11.] Stěžovatel argumentuje rovněž rozhodnutím Nejvyššího správního soudu sp. zn. 2 Afs 78/2005, ze kterého vyplývá, že sdělení důvodu rozdílu mezi přiznanou a vyměřenou daní, není rozhodnutím ve smyslu ustanovení §65 ods t. 1 s. ř. s. a z přezkoumání u správního soudu je vyloučeno. [12.] Stěžovatel zmiňuje také novelizaci ustanovení §32 odst. 3 ZSDP, která nabyla účinnosti v době rozhodování krajského soudu. Má za to, že tato novelizace změnila i původní účel odst. 9 stejného zákonného ustanovení. Rigidní trvání krajského soudu na opakování pregnantního odůvodnění ke každé žádosti o sdělení důvodu rozdílu je pr ý proto přepjatým formalismem a v konečném důsledku též nezákonností. [13.] Krajský soud podle stěžovatele opomněl vzít rovněž v úvahu, že na žádost o sdělení rozdílu bylo správcem daně reagováno, a to tak, že tento uvedl základní důvod rozdílu na odvoláním napadené rozhodnutí, nutně vnímané v kontextu výsledku vytýkacího řízení. Stěžovatel je toho názoru, že výklad ustanovení §32 odst. 9 a 10 ve smyslu rozsudku krajského soudu by vedl k procesním obstrukcím a že správce daně není povinen odpovídat na všechny dotazy, položené daňovým subjektem. [14.] Stěžovatel závěrem namítá, že krajský soud šel nad rámec zá sady dispoziční, když uvedl, že nerespektování zásady součinnosti mohl napravit odvolací orgán, což však v dané věci neučinil. Toto konstatování totiž nekoresponduje s žádným z uplatněných žalobních bodů. III. Vyjádření žalobce [15.] Žalobce má za to, že výklad ustanovení §32 odst. 9 daňového řádu je krajským soudem chápán správně. Účelem tohoto ustanovení je totiž informovanost daňového subjektu, na kterou má ze zákona právo. [16.] Podle tehdy platné úpravy obsažené v daňovém řádu měl daňový subjekt právo být seznámen s výsledky tohoto šetření a rovněž s názorem správce daně na provedené důkazy v souvislosti s jejich vlivem na výsledek vytýkacího řízení. Správce daně tímto porušil ustanovení §16 odst. 4 písm. f) a odst. 8 stejného ustanovení daňového řádu. [17.] Pokud je nutným obsahem sdělení o důvodu rozdílu mezi přiznanou a vyměřenou daní minimálně odkaz na již projednané skutečnosti, za které by se da la považovat například zpráva o výsledku daňové kontroly, měl správce daně v tomto sdělení na předmětnou zprávu odkázat, což však neučinil. [18.] Vzhledem ke shora uvedeným skutečnostem žalobce navrhuje, aby Nejvyšší správní soud kasační stížnost zamítl jako nedůvodnou. IV. Vlastní argumentace soudu [19.] Nejvyšší správní soud přezkoumal napadený rozsudek Krajského soudu v Brně v rozsahu kasační stížnosti a v rámci uplatněných argumentů (§109 odst. 2 a 3 s. ř. s.) a dospěl k závěru, že kasační stížnost není důvodná. [20.] Stěžovatel uplatnil dva kasační důvody, a to nezákonno st spočívající v nesprávném posouzení právní otázky soudem v předcházejícím řízení a nepřezkoumatelnost spočívající v nesrozumitelnosti nebo nedostatku důvodů rozhodnutí, popřípadě v jiné vadě řízení před soudem, mohla-li mít taková vada za následek nezáko nné rozhodnutí o věci samé. [21.] Nejvyšší správní soud se nejprve zabýval namítanou nepřezkoumatelností napadeného rozsudku, jelikož z povahy věci je zřejmé, že toliko u rozhodnutí přezkoumatelného lze zpravidla posoudit zákonnost a správnost právních závěrů v něm učiněných. Podle konstantní judikatury přitom platí, že rozhodnutí je nepřezkoumatelné tehdy, jestliže soud zcela opomene některé žalobní body a nevypořádá se s předestřenou argumentací, případně nevyloží, která důkazy či tvrzení považuje za chybné, mylné či vyvrácené. [22.] V nyní projednávaném případě spatřuje stěžovatel pochybení krajského soudu v tom, že přihlédl v rozporu se zásadou dispoziční i k tomu, že nebyly řádně projednány výsledky vytýkacího řízení a že nebyla respektována zásada součinnnosti. [23.] K tomu zdejší soud uvádí, že z obsahu žaloby ze dne 17. 8. 2009 plyne, že kromě namítaného porušení hmotněprávních ustanovení tvrdil žalobce rovněž porušení ustanovení procesní povahy. Mimo jiné namítal (str. 8 žaloby), že žalovaný nepostupoval v souladu se zásadou součinnosti, když zvýšil daňovou povinnost žalobce, ačkoliv jej předtím neseznámil s odlišným právním posouzením a nedal mu tak ani možnost proti tomuto novému posouzení vznést argumenty či navrhnout důkazy. V tomto směru žalobce poukázal rovněž na právní názor obsažený v rozsudku Krajského soudu v Ostravě ze dne 26. 5. 2005, sp. zn. Ca 115/2005. Je tak nutno k této kasační námitce uvést, že není důvodná, jelikož rozsudek krajského soudu v tomto směru není nepřezkoumatelný. Stěžovatel se te dy mýlí, pokud má za to, že se krajský soud vůbec nemohl zabývat otázkou jeho součinnosti s daňovým subjektem; tato námitka totiž v podané žalobě obsažena byla. [24.] Za situace, kdy Nejvyšší správní soud shledal, že napadený rozsudek krajského soudu obstojí z hlediska jeho přezkoumatelnosti, mohl přistoupit k hodnocení druhého uplatněného důvodu kasační stížnosti: tvrzeného nesprávného posouzení relevantních právních otázek. [25.] V daném případě je klíčovým výklad ustanovení §32 odst. 9 daňového řádu, podle něhož platilo, že „odchyluje-li se vyměřená daň od přiznání, hlášení nebo jiného oznámen í, lze žádat v odvolací lhůtě o sdělení důvodu rozdílu mezi stanoveným daňovým základem a daní, jež byla přiznána nebo za řízení uznána .“ [26.] Jak vyslovil zdejší soud již dříve (rozsudek ze dne 12. 8. 2004, sp. zn. 2 Afs 8/2004, in: č. 400/2004 Sb. NSS), „daňový řád v ustanovení §32 odst. 9 dává možnost daňovému subjektu být seznámen s důvodem rozdílu ve vyměřené dani, aniž by předepisoval pro takové sdělení nějaké náležitosti. I když jde o možnost do určité míry nahrazující zákonem předpokládanou absenci odůvodnění platebního výměru, neznamená to, že sdělení musí odpovídat požadavkům na rozhodnutí kladeným (§32 odst. 2, 3, 8 zákona). Pro sdělení důvodu zákon nestanoví žádné náležitosti ani nepředpokládá jeho přesvědčivost. Účelem je, aby daňový subjekt zjistil, proč mu byl stanoven určitý daňový základ a vyměřena daň v určité výši a moh l uvážit o nezbytnosti a argumentaci odvolání.“ Sdělení důvodu rozdílu mezi přiznanou a vyměřenou daní finančním úřadem podle ustanovení §32 odst. 9 daňového řádu tedy nepředstavuje jeho vrchnostenský akt, ukládající daňovému subjektu práva nebo povinnosti, nýbrž jedná se výhradně o formu komunikace, mající za cíl seznámit jej s důvody rozhodnutí a mající právní význam pouze z hlediska běhu odvolací lhůty podle odst. 10 cit. ustanovení. Vrchnostenským aktem, podléhajícím následnému soudnímu přezkumu ve smyslu citovaného čl. 36 odst. 2 Listiny základních práv a svobod, je v tomto případě toliko samotný platební výměr a rozhodnutí o odvolání proti němu (viz rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 1. 2006, č. j. 2 Afs 76/2005-77, in: č. 1474/2008 Sb. NS S). [27.] V nyní projednávaném případě je z obsahu spisu patrno, že žalobce podal dne 3. 12. 2008 odvolání proti shora označenému platebnímu výměru ze dne 29. 10. 2008, v němž výslovně uvedl, že toto odvolání doplní do 15 dnů po doručení sdělení o důvodu rozdílu mezi stanoveným základem daně a daní, jež byla daňovým subjektem přiznána. Žádost o sdělení tohoto rozdílu podal rovněž dne 3. 12. 2008. Jejím obsahem je celkem 12 otázek, směřujících např. k tomu, které z navržených důkazních prostředků byly provedeny; k teré důkazní prostředky byly osvědčeny jako důkazy a které nikoliv; v čem spatřuje správce daně paralelu s rozsudkem Nejvyššího správního soudu sp. zn. 5 Afs 130/2004; jakou právní povahu věc i má lyžařský vlek – movitou či nemovitou; zda je podle názoru správce daně technologická část lyžařského vleku pevně spojena se zemí; na čem zakládá tvrzení, že lyžařský vlek, čerpací stanice, zpevnění svahu lomovým kamenem a dřevěné palisády jsou příslušenstvím lyžařského vleku; proč je zpevnění lomovým kamenem považováno za samostatnou nemovitost a ne za součást pozemku, který není předmětem převodu; proč byl vydán platební výměr ještě před ukončením vytýkacího řízení; proč správce daně předjímá své rozhodnutí o námitkách před ukončením vytýkacího řízení a konečně žalobce požádal o sdělení skutečností a důkazů, které mají vyvracet věrohodnost předložených dokladů. [28.] Finanční úřad v Bystřici nad Pernštejnem na tuto žádost zareagoval sdělením ze dne 18. 12. 2008 tak, že je bezpředmětná, jelikož jestliže je současně pod áno odvolání, budou otázky uvedené v žádosti zodpovězeny v rámci rozhodnutí o odvolání. Současně sdělil, že zákonným předpokladem součásti věci je její neoddělitelnost (bez znehodnocení věci hlavní). Znehodnocením je přitom nutno chápat nejen zničení či p odstatné poškození věci, nýbrž též snížení její hodnoty. Součásti věci mohou být s věcí hlavní spojeny nebo nespojeny; jejich souhrn tvoří podstatu věci. Technologické zařízení, o které se v daném případě jednalo, prý tyto znaky splňuje. [29.] Na toto sdělení zareagoval žalobce přípisem ze dne 5. 1. 2009, v němž poukázal na nesplnění náležitostí sdělení důvodu rozdílu mezi přiznanou daní a daní vyměřenou správcem daně a opětovně požádal o sdělení tohoto důvodu. Na tuto žádost již správce daně nereagoval vůbec a žalovaný rozhodnutím ze dne 5. 6. 2009 zamítl podané odvolání žalobce. [30.] Nejvyšší správní soud vycházel ze skutečnosti, že podle ustanovení §32 odst. 3 daňového řádu obsahuje rozhodnutí odůvodnění, jen stanoví-li tak tento nebo zvláštní zákon. Platební výměr, vydaný ve věci žalobce, proto odůvodnění neobsahoval a ani obsahovat nemusel. Právě proto však daňový řád v citovaném ustanovení §32 odst. 9 zakotvuje právo daňového subjektu požádat o sdělení důvodu rozdílu mezi stanoveným daňovým základem a daní, j ež byla přiznána. Smysl odst. 10 stejného ustanovení, který upravuje stavění odvolací lhůty od okamžiku podání této žádosti do okamžiku vyrozumění o důvodech stanovení daňového základu a daně, zjevně spočívá v tom, že daňovému subjektu dává právo dozvědět se důvody rozhodnutí správce daně tak, aby na ně mohl náležitě reagovat v odvolacím řízení. V opačném případě, když by daňový subjekt důvody rozhodnutí správního orgánu I. stupně neznal, by totiž toto řízení bylo toliko formální. Současně je z citovaného zákonného ustanovení zřejmé, že jakkoliv předmětné sdělení důvodu rozdílu není nikterak formalizováno (a ve shodě se ust álenou judikaturou se nejedná o daňové správní rozhodnutí), musí z něj být seznatelné nosné důvody rozhodnutí správce daně (viz shora citovaný rozsudek 2 Afs 8/2004). [31.] Takto viděno nemůže obstát právní názor, obsažený v citovaném sdělení správce daně ze dne 18. 12. 2008, podle něhož budou otázky uvedené v žádosti zodpovězeny teprve v rámci rozhodnutí o odvolání. Takovýto výklad totiž zjevně odporuje smyslu i dikci ustanovení §32 odst. 9 a 10 daňového řádu. Proto Nejvyšší správní soud uzavírá, že argumentace použitá krajským soudem v odůvodnění rozsudku napadeného kasační stížností není protizákonná. Krajský soud ostatně vycházel z obsáhlých citací rozhodnutí Nejvyššího správního soudu a zcela správně dovodil, že logika zákonné úpravy vychází z toho, že případné odvolací námitky budou směřovat až proti sděleným důvodům rozhodnutí správce daně. [32.] Pokud stěžovatel zmiňuje koncepční změnu ustanovení §32 odst. 3 daňového řádu, spočívající v přechodu od zásadního neodůvodňování k zásadě odůvodňování správních rozhodnutí rozhodnutí, nestanoví-li zákon jinak, není zdejšímu soudu zcela zřejmé, v čem by tato novelizace měla argumentačně napomáhat stěžovateli při hodnocení zákonnosti postupu správce daně v nyní projednávaném případě. Pro hodnocení zákonnosti tohoto postupu je totiž rozhodující procesní úprava platná a účinná v době rozhodování správního orgánu, nikoliv krajského soudu (§75 odst. 1 s. ř. s.). Navíc, pokud relevantní zákonná úprava sice – oproti úpravě pozdější – výslovně stanovila, že se rozhodnutí zásadně neodůvodňují, nicméně současně platilo, že bylo možno žádat o sdělení rozdílu mezi stanoveným daňovým základem a daní, jež byla přiznána nebo za řízení uznána, nelze z toho rozumně dovodit nic jiného, že k této žádosti byl správce daně povinen daňovému subjektu sdělit důvody svého rozhodnutí. Ani tato argumentace stěžovatele proto není způsobilá zpochybnit zákonnost a správnost právních závěrů, učiněných v této věci krajským soudem. [33.] Krajskému soudu je třeba plně přisvědčit rovněž v učiněném závěru, že se správce daně dopustil nezákonnosti, když nedal žalobci reálnou možnost vyjádřit se ke Zprávě o výsledku vytýkacího řízení ze dne 29. 10. 2008, č. j. 30701/08/352960/5687. Jakkoliv je totiž z obsahu této Zprávy patrno, že si správce daně byl vědom povinnosti projednat výsledek vytýkacího řízení s daňovým subjektem a seznámit jej s tím postupem podle §16 odst. 8 daňového řádu (str. 2 Zprávy), neučinil tak, jelikož tuto Zprávu doručil žalobci ve stejný den jako samotný platební výměr. Správce daně tak porušil ustanovení §16 odst. 4 písm. f) daňového řádu, podle něhož má daňový subjekt právo vyjádřit se před ukončením daňové kontroly k výsledku uvedenému ve zprávě, ke způsobu jeho zjištění, případně navrhnout jeho doplnění, a také odst. 8 cit. ustanovení. Přitom platí, že podle ustanovení §43 odst. 2 stejného zákona má v průběhu vytýkacího řízení daňový subjekt práva přiměřeně podle §16 odst. 4 a výsledek vytýkacího řízení pracovník správce daně projedná s daňovým subjektem postupem podle §16 odst. 8. [34.] Lze tak uzavřít, že Nejvyšší správní soud neshledal naplnění důvodů uvedených v ustanovení §103 odst. 1 písm. a, a d) s. ř. s., a proto kasační stížnost podle §110 odst. 1 s. ř. s. in fine jako nedůvodnou zamítl. [35.] O náhradě nákladů řízení rozhodl Nejvyšší správní soud v souladu s ustanovením §60 odst. 1 za použití §120 s. ř. s. Stěžovatel nemá právo na náhradu nákladů říze ní, neboť ve věci neměl úspěch (§60 odst. 1 s. ř. s.). Žalobce naopak měl v řízení před Nejvyšším správním soudem plný úspěch, a proto má právo na náhradu nákladů, které důvodně vynaložil, proti účastníkovi, který ve věci úspěch neměl. Žalobci takové náklady vznikly v podobě nákladů na právní zastoupení advokátem a činily celkem 2 400 Kč. Byly tvořeny odměnou za jeden úkon právní služby ve výši 2100 Kč [§7, §9 odst. 3 písm. f), §11 odst. 1 písm. d) vyhlášky č. 177/1996 Sb. o odměnách advokátů a náhradách advokátů za poskytování právních služeb (advokátní tarif), v relevantním znění] a paušálem 300 Kč (§13 odst. 3 tarifu). Nejvyšší správní soud proto rozhodl, že žalobce má právo na náhradu nákladů řízení o kasační stížnosti ve výši 2400 Kč. Protože advokát je plátcem daně z přidané hodnoty, zvyšuje se tento nárok o částku odpovídající dani, kterou je tato osoba povinna z odměny za zastupování a z náhrad hotových výdajů odvést podle zákona 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty (§35 odst. 7 s. ř. s.). Částka daně, vypočtená dle §37 písm. a) a §47 odst. 3 zákona č. 235/2004 Sb., činí 480 Kč. Ustanovenému zástupci se tedy přiznávají náhrady nákladů v celkové výši 2880 Kč. Poučení: Proti tomuto rozsudku nejsou opravné prostředky přípustné. V Brně dne 7. října 2011 JUDr. Vojtěch Šimíček předseda senátu

Souhrné informace o rozhodnutí
Soud:Nejvyšší správní soud
Datum rozhodnutí / napadení:07.10.2011
Číslo jednací:2 Afs 22/2011 - 77
Forma /
Způsob rozhodnutí:
Rozsudek
zamítnuto
Účastníci řízení:Finanční ředitelství v Brně
Prejudikatura:2 Afs 8/2004
2 Afs 76/2005
Kategorie rozhodnutí:C
ECLI pro jurilogie.cz:ECLI:CZ:NSS:2011:2.AFS.22.2011:77
Staženo pro jurilogie.cz:10.05.2024