infUsLengthVec69,

Rozhodnutí Ústavního soudu ze dne 12.11.1997, sp. zn. III. ÚS 387/97 [ usnesení / JURKA / výz-4 ], dostupné na http://www.jurilogie.cz/ecli/ECLI:CZ:US:1997:3.US.387.97

Zdroj dat je dostupný na http://nalus.usoud.cz     -     (poprvé klikněte dvakrát)
ECLI:CZ:US:1997:3.US.387.97
sp. zn. III. ÚS 387/97 Usnesení III. ÚS 387/97 ČESKÁ REPUBLIKA USNESENÍ Ústavního soudu české republiky Ústavní soud České republiky rozhodl ve věci ústavní stížnosti L.K., takto: Návrh se o d m í t á. Odůvodnění: Navrhovatel podal dne 14. 10. 1997, doručeno Ústavnímu soudu dne 15. 10. 1997, podání označené jako stížnost ve věci přijetí diskriminačního zákona č. 217/1994 Sb. (zákon o poskytnutí jednorázové peněžní částky některým obětem nacistické perzekuce) a jeho uplatňování v praxi. Z tohoto podání lze dovodit, že navrhovatel napadá ta ustanovení citovaného zákona, která jako podmínku pro poskytnutí jednorázového odškodnění stanoví, že oprávněný subjekt nedosáhl věku 18 let (§3 odst. 1 písm. d) cit. zákona). Z podání ústavní stížnosti naopak nevyplývá, že by navrhovatel napadal event. rozhodnutí, která na základě uvedeného zákona byla vydána. Z podání také zřejmě plyne, že se jedná o návrh na zrušení uvedené části citovaného zákona. Návrh na zrušení jednotlivého ustanovení zákona je však podle §64 odst. 1 písm. d) zák. č. 182/1993 Sb. oprávněn podat ten, kdo podal ústavní stížnost podle §74 tohoto zákona. Uvedené ustanovení znamená, že fyzická osoba svou ústavní stížností napadá pravomocné rozhodnutí orgánu veřejné moci, kterým bylo porušeno její ústavně chráněné základní právo, přičemž k tomuto porušení došlo v důsledku aplikace určitého zákona, který je v rozporu s ústavním zákonem nebo mezinárodní smlouvou podle čl. 10 Ústavy ČR a teprve za této situace pak může fyzická osoba spolu s ústavní stížností podat i návrh a zrušení zákona nebo jeho části. III. ÚS 387/97 V předmětné věci však navrhovatel svou ústavní stížností nesměřuje proti konkrétnímu pravomocnému rozhodnutí orgánu veřejné moci, ale přímo navrhuje zrušení uvedené části zákona. Vzhledem k výše uvedenému však navrhovatel jako fyzická osoba není oprávněn samostatně podat návrh na zrušení zákona nebo jeho části. S poukazem na zmíněné skutečnosti nezbylo Ústavnímu soudu než návrh a zahájení řízení o ústavní stížnosti podle §43 odst. 1 písm. d) zák. č. 182/1993 Sb. odmítnout jako návrh podaný osobou zjevně neoprávněnou. Poučení: Proti tomuto usnesení není odvolání přípustné. V Brně dne 12. listopadu 1997 JUDr.Vladimír JURKA soudce Ústavního soudu ČR

Souhrné informace o rozhodnutí
Identifikátor evropské judikatury ECLI:CZ:US:1997:3.US.387.97
Název soudu Ústavní soud České republiky
Spisová značka III. ÚS 387/97
Paralelní citace (Sbírka zákonů)  
Paralelní citace (Sbírka nálezů a usnesení)  
Populární název  
Datum rozhodnutí 12. 11. 1997
Datum vyhlášení  
Datum podání 15. 10. 1997
Datum zpřístupnění 30. 10. 2007
Forma rozhodnutí Usnesení
Typ řízení O zrušení zákonů a jiných právních předpisů
Význam 4
Navrhovatel STĚŽOVATEL - FO
Dotčený orgán  
Soudce zpravodaj Jurka Vladimír
Napadený akt  
Typ výroku odmítnuto pro neoprávněnost navrhovatele - §43/1/c)
Dotčené ústavní zákony a mezinárodní smlouvy  
Ostatní dotčené předpisy  
Odlišné stanovisko  
Předmět řízení základní ústavní principy/demokratický právní stát/princip rovnosti
Věcný rejstřík  
Jazyk rozhodnutí Čeština
Poznámka  
URL adresa http://nalus.usoud.cz/Search/GetText.aspx?sz=3-387-97
Poznámka pro jurilogie.cz (nalus id): 30324
Staženo pro jurilogie.cz: 2016-05-30