infUsVec2,

Rozhodnutí Ústavního soudu ze dne 06.02.2008, sp. zn. II. ÚS 248/08 [ usnesení / LASTOVECKÁ / výz-4 ], dostupné na http://www.jurilogie.cz/ecli/ECLI:CZ:US:2008:2.US.248.08.1

Zdroj dat je dostupný na http://nalus.usoud.cz     -     (poprvé klikněte dvakrát)
ECLI:CZ:US:2008:2.US.248.08.1
sp. zn. II. ÚS 248/08 Usnesení Ústavní soud rozhodl v senátu složeném z předsedy Jiřího Nykodýma a soudců Stanislava Balíka a Dagmar Lastovecké o návrhu R. V., na zrušení části třicáté až části třicáté třetí zákona č. 261/2007 Sb., o stabilizaci veřejných rozpočtů, takto: Návrh se odmítá. Odůvodnění: Právně nezastoupený stěžovatel v souvislosti se zněním článku 31 Listiny základních práv a svobod požádal Ústavní soud o posouzení ústavní konformity reformy zdravotnictví a o její případné zrušení. Stěžovatel současně vznesl na Ústavní soud dotaz směřující ke způsobu výpočtu ročního limitu ve výši 5.000,- Kč. Podle §74 zákona č. 182/1993 Sb., o Ústavním soudu, "spolu s ústavní stížností může být podán návrh na zrušení zákona nebo jiného právního předpisu anebo jejich jednotlivých ustanovení, jejichž uplatněním nastala skutečnost, která je předmětem ústavní stížnosti". Ze znění tohoto ustanovení je zřejmé, že návrh na zrušení právního předpisu nebo jeho části může stěžovatel jako fyzická osoba učinit pouze v případě, že se v ústavní stížnosti dovolává porušení některého základního práva orgánem veřejné moci, jenž ve stěžovatelově věci aplikoval tvrzený protiústavní předpis nebo některé jeho ustanovení. V takovém případě může Ústavní soud provést - na návrh - tvz. konkrétní kontrolu ústavnosti. Stěžovatel však žádá o tzv. abstraktní kontrolu ústavnosti, k jejímuž návrhu jsou oprávněny pouze v §64 zákona o Ústavním soudu taxativně uvedené subjekty. Stěžovatele přitom není možno považovat za osobu oprávněnou, protože jeho podání nepředstavuje ústavní stížnost ve smyslu §72 zákona o Ústavním soudu, neboť nesměřuje proti žádnému rozhodnutí nebo jinému zásahu orgánu veřejné moci. Rozhodnutí parlamentu ve formě schválení nové legislativy není možno pod ustanovení §72 zákona o Ústavním soudu podřadit. Jelikož z obsahu podání bylo zřejmé, že návrh na zrušení části zákona podává osoba neoprávněná, nevyzýval Ústavní soud stěžovatele k odstranění vad spočívajících v prvé řadě v absenci právního zastoupení advokátem dle §30 zákona o Ústavním soudu. Vzhledem k tomu, že podání stěžovatele není meritorně projednatelné, nemohl se Ústavní soud zabývat ani výše uvedenou stěžovatelem v ústavní stížnosti položenou otázkou. Ústavní soud proto stěžovatelovo podání jako návrh podaný někým zjevně neoprávněným ve smyslu §43 odst. 1 písm. c) ve spojení s §43 odst. 2 písm. b) zákona o Ústavním soudu mimo ústní jednání odmítl. Poučení: Proti usnesení Ústavního soudu není odvolání přípustné. V Brně dne 6. února 2008 Jiří Nykodým předseda senátu

Souhrné informace o rozhodnutí
Identifikátor evropské judikatury ECLI:CZ:US:2008:2.US.248.08.1
Název soudu Ústavní soud České republiky
Spisová značka II. ÚS 248/08
Paralelní citace (Sbírka zákonů)  
Paralelní citace (Sbírka nálezů a usnesení)  
Populární název  
Datum rozhodnutí 6. 2. 2008
Datum vyhlášení  
Datum podání 28. 1. 2008
Datum zpřístupnění 15. 2. 2008
Forma rozhodnutí Usnesení
Typ řízení O zrušení zákonů a jiných právních předpisů
Význam 4
Navrhovatel STĚŽOVATEL - FO
Dotčený orgán  
Soudce zpravodaj Lastovecká Dagmar
Napadený akt zákon; 261/2007 Sb.; o stabilizaci veřejných rozpočtů; část třicátá, část třicátá první, část třicátá druhá, část třicátá třetí
Typ výroku odmítnuto pro neoprávněnost navrhovatele
Dotčené ústavní zákony a mezinárodní smlouvy
  • 2/1993 Sb., čl. 31
Ostatní dotčené předpisy
  • 261/2007 Sb.
Odlišné stanovisko  
Předmět řízení hospodářská, sociální a kulturní práva/právo na ochranu zdraví
Věcný rejstřík zdravotní péče
Jazyk rozhodnutí Čeština
Poznámka  
URL adresa http://nalus.usoud.cz/Search/GetText.aspx?sz=2-248-08_1
Poznámka pro jurilogie.cz (nalus id): 57691
Staženo pro jurilogie.cz: 2016-05-08